Giovinazzi weet dat hij zijn teamgenoot in 2020 moet verslaan

Giovinazzi weet dat hij zijn teamgenoot in 2020 moet verslaan
© Alfa Romeo Racing

In 2019 reed Antonio Giovinazzi zijn eerste volledige Formule 1-seizoen voor hetzelfde team, Alfa Romeo Racing. De 26-jarige Italiaan moest zijn veel oudere teamgenoot Kimi Räikkönen ruimschoots voor zich dulden in de einduitslag van 2019.

Giovinazzi heeft intussen erkend dat zijn Formule 1-carrière mogelijk vastloopt als hij in 2020 niet in staat is om zijn 40-jarige teamgenoot en enkelvoudig wereldkampioen (2007) te verslaan. Giovinazzi kreeg in 2019 met hulp van Scuderia Ferrari een kans om zich te bewijzen bij het Formule 1-team van Alfa Romeo, maar hij weet dat hij in 2020 fors moet verbeteren.

"Als ik mijn dromen wil laten uitkomen, dan moet ik dit seizoen Kimi verslaan", laat Giovinazzi zich citeren door het Zwitserse Blick. De Italiaan scoorde in 2019 slechts 14 punten, terwijl zijn veel oudere teamgenoot uit Finland er 43 meenam naar Hinwill in Zwitserland, waar het hoofdkwartier van Alfa Romeo gevestigd is.

Giovinazzi kan zomaar vervangen worden door Mick Schumacher

Als Giovinazzi in 2020 een lastige en moeizame start meemaakt, dan is het volgens voormalig Formule 1-coureur Nick Heidfeld niet ondenkbaar dat de Italiaan de eindstreep in 2020 bij Alfa Romeo niet eens haalt.

"Ik denk dat Mick Schumacher een goede kans heeft om bij het Formule 1-team van Alfa Romeo in te stappen", zei Heidfeld tegen Sky Deutschland. "En ik bedoel niet alleen in de vrijdagtraining, maar ook tijdens de races."

Na Giovinazzi is Formule 2-coureur Mick Schumacher de eerste in de rij die aanspraak maakt op de positie bij Alfa Romeo. "Giovinazzi kan in de problemen komen als hij in de schaduw van Räikkönen komt te staan, zoals in het begin van 2019", laat Heidfeld weten.

Heidfeld sluit af met: "Mick kan een Formule 1-auto besturen en hij krijgt mogelijk eerder, dan velen denken, de kans om dat te doen", sluit de Duitser af.

Duitsland heeft mogelijk, als Sebastian Vettel de sport verlaat en Mick Schumacher in 2021 niet in de Formule 1 weet te komen, na 2020 voor het eerst in lange tijd geen coureur in de koningsklasse van de autosport.

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Volgende F1 Grand Prix
Groot-Brittannië (2)
vrijdag 07 augustus 2020
12:00 - 13:30Eerste vrije training
16:00 - 17:30Tweede vrije training
zaterdag 08 augustus 2020
12:00 - 13:00Derde vrije training
15:00 - 16:00Kwalificatie
zondag 09 augustus 2020
15:10 - 17:10Race
Meer GP Groot-Brittannië (2)
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.