Antonio Giovinazzi heeft er nooit een geheim van gemaakt dat het zijn ultieme doel is om voor Ferrari te rijden. Ondanks dat hij regelmatig zijn teamgenoot Kimi Räikkönen het vuur aan de schenen legde in 2020, reed de Italiaan een onzichtbaar seizoen. Wellicht dat Ferrari mede daarom Giovinazzi niet uitnodigde voor een stoeltje naast Charles Leclerc.
"Natuurlijk viel de beslissing van Ferrari niet goed bij mij", geeft Giovinazzi toe in gesprek met het Italiaanse Autosprint. Het gaf hem een beetje het gevoel onzichtbaar te zijn, om maar niet te zeggen buitengesloten, nadat Carlos Sainz aangekondigd werd als de nieuwe aanwinst van de Scuderia.
Ook al is Carlos Sainz aangewezen als de nieuwe teamgenoot van Charles Leclerc, Giovinazzi blijft geloven in zijn droom. "Ik ben nog steeds in dienst van Ferrari en ik dacht dat mijn tijd gekomen was om voor Ferrari te rijden. Maar misschien is het nog niet mijn tijd", aldus de 27-jarige Alfa Romeo-coureur.
"Ook al hebben ze voor Sainz gekozen, dat wil nog niet per se zeggen dat er in de toekomst geen plek voor mij is. Een stoeltje bij Ferrari zal altijd mijn droom zijn", sluit hij af.