Giovinazzi: "Als ik zo doorga, neemt niemand mijn plaats in"

Antonio Giovinazzi kent geen gelukkig GP-seizoen. Maar de Italiaanse coureur is hoopvol om zijn zitje voor 2020 bij Alfa Romeo Racing veilig te stellen. Zijn behaalde resultaat op Monza stemt hem positief.

Giovinazzi: "Als ik zo doorga, neemt niemand mijn plaats in"
© Alfa Romeo Racing

Giovinazzi hoopt zijn vorm te behouden. In Monza kwam hij als negende over de eindstreep en pakte zo 2 WK-punten. Maar in de races die vooraf gingen aan de GP van Italië werd Giovinazzi steeds de oren gewassen. Toch blijft de Italiaan kalm over zijn positie binnen het team.

"Ik wil niet te veel nadenken over volgend jaar, maar als ik zo doorga, neemt niemand mijn plaats in", aldus Giovinazi, die ook weet dat er in Singapore een compleet ander soort circuit ligt te wachten. "Singapore is een heel ander circuit. We zullen zien hoe de auto zich daar gedraagt, maar ik heb er vertrouwen in."

Niet alleen Giovinazzi zelf heeft vertrouwen in zijn mogelijkheden. Ook teambaas Vasseur heeft een positief gevoel overgehouden aan de Italiaanse GP. "Ik ben er trots op dat Antonio eindelijk zijn talenten heeft laten zien", aldus Vasseur tegenover het Italiaanse Autosprint.

Kimi Räikkönen is een zekerheid voor Alfa Romeo, maar Giovinazzi heeft voor 2020 nog geen contract. Er zijn twee coureurs in verband gebracht met het tweede Alfa Romeo-stoeltje, Nico Hülkenberg en Mick Schumacher.

Formule 1 podcast

Grand Prix Italië - Wat een race wat een race. Max moest achteraan starten en verremde zich voor de chicane. We hebben een mooi gevecht gezien tussen Leclerc en Hamilton die ronde lang met elkaar in gevecht waren.
Klik, beluister en GENIET