Van der Garde denkt dat Verstappen Hamilton 'kan hebben'

Max Verstappen heeft zich zowel als persoon en coureur in 2017 verder ontwikkeld. Dat is de visie van voormalig Formule 1-coureur Giedo van der Garde. De voormalig Caterham-coureur vertelt dat Max Verstappen het afgelopen seizoen is gegroeid en zich verder heeft ontwikkeld.

Van der Garde denkt dat Verstappen Hamilton 'kan hebben'
© Getty Images/Red Bull Racing

"Ik denk dat Max [Verstappen] flink is gegroeid als persoon. Mede door de vele teleurstellingen die hij op de baan moest verwerken", aldus Van der Garde tegenover het Formule1.nl. "Ik denk ook dat hij behoorlijk is gegroeid als coureur. In de kwalificatie heeft hij een flinke stap gezet."

Lewis Hamilton liet na de Grand Prix van Mexico weten dat het 'Verstappen-tijdperk' was aangebroken. "Max [Verstappen, red.] is de meest talentvolle coureur die we in tijden hebben gezien", aldus Hamilton. "En ik hoop dat ik, in zijn vroeg aangebroken tijdperk, met hem het gevecht aan kan gaan."

Giedo van der Garde deelt die mening en gaat zelfs een stapje verder in zijn gedachten. "Natuurlijk is Hamilton een ontzettend goede coureur, dat hebben we allemaal kunnen zien. Maar ik denk dat Max hem kan hebben", aldus Giedo van der Garde.

Voorlopig moeten we nog even afwachten de het nieuwe seizoen gaat brengen. Mercedes heeft naar verluidt de 1000 pk grens bereikt en dat kunstje moet Renault eerst nog maar eens zien te klaren. Maar aan de andere kant motorvermogen is niet alles, zo bleek maar weer tijdens de Grand Prix van Mexico.

Formule 1 podcast

GP van Japan - Het weekend van Verstappen in Hondaland: was het een drama, een ramp, een afgang of een verschrikking? Plus, Verstappen en Red Bull: is er nog wel een toekomst samen? Detail: Max Verstappen na zomerstop 31 punten, Alexander Albon 48 punten.
Klik en beluister

Volgende F1 Grand Prix
Mexico
vrijdag 25 oktober 2019
17:00 - 18:30Eerste vrije training
21:00 - 22:30Tweede vrije training
zaterdag 26 oktober 2019
17:00 - 18:00Derde vrije training
20:00 - 21:00Kwalificatie
zondag 27 oktober 2019
20:10 - 22:10Race