George Russell: "Trots en ga afsluiten met mooie race"

De kwalificatie voor de Grand Prix van Abu Dhabi is voor Williams Racing als verwacht afgesloten. Het grote team van weleer kon niet meedoen in het middenveld en sluit als altijd achteraan de startrij aan.

George Russell: "Trots en ga afsluiten met mooie race"
© Pirelli

George Russell start zondag zijn race op een achttiende plaats, Robert Kubica doet dat als negentiende. Beide coureurs kwalificeerden zich een plek verder naar achteren, maar zij kregen een plekje voordeel door de gridstraf van Valtteri Bottas.

Russell had geen hoge verwachtingen, zeker niet na een vrij pace-loze vrijdag training. Maar toch voelde volgens hem de auto prima aan. "Het was misschien wel één van de beste trainingen van dit jaar, ondanks dat de pace er niet was. Ik voelde me vrijdag niet fit maar goed genoeg om te racen." Ook vandaag (zaterdag) was de Engelsman niet helemaal beter, maar niemand kreeg hem zijn Formule 1 bolide uit. "Het kon beter zijn, het is wat vreemd, maar vandaag voel ik me het best sinds Brazilië."

Vorig jaar nog vierde hij uitgebreid feest als kersverse F2 kampioen. Maar toch lijkt hij met een goed gevoel het jaar af te sluiten. "Het is alweer de laatste race. Het was een ongelofelijk seizoen. Ik ben trots en ga dit afsluiten met een mooie race."

Kubica heeft zijn allerlaatste kwalificatie verreden en dat zal een bijzonder, maar ook dubbel gevoel hebben gegeven. Zijn laatste race zondag in de Formule 1 voor Williams Racing zal net zo bijzonder zijn.

Uitslag Quali GP Abu Dhabi

Formule 1 kalender 2020: Download nu alvast de F1-kalender van 2020 in je mobiel, tablet en/of online-agenda. Helemaal GRATIS!

Formule 1 podcast

GP Abu Dhabi 2019 - Nabeschouwing: Hamilton en Verstappen sluiten jaar in stijl af.
Klik en beluister

Volgende F1 Grand Prix
GP Australië
vrijdag 13 maart 2020
02:00 - 03:30Eerste vrije training
06:00 - 07:30Tweede vrije training
zaterdag 14 maart 2020
04:00 - 05:00Derde vrije training
07:00 - 08:00Kwalificatie
zondag 15 maart 2020
06:10 - 08:10Race
Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:

Copyright© 2016-2019 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.