George Russell ontvangt hatelijke reacties uit Polen: "Dit doet pijn"

De 21-jarige rookie van Williams George Russell heeft laten weten het pijnlijk te vinden dat de helft van de reacties op zijn prestaties hatelijk zijn. Poolse fans van teamgenoot Robert Kubica hebben grote moeite met het feit dat de jonge Brit hun grote idool helemaal zoek rijdt gedurende het seizoen. "Dit doet best wel pijn".

George Russell ontvangt hatelijke reacties uit Polen: "Dit doet pijn"
© Williams F1

"De helft van alle reacties die ik krijg op basis van mijn prestaties zijn hatelijk", begint Mercedes protegé George Russell. "Het zijn allemaal Poolse fans, de andere helft van de reacties steunen mij wel. Zelf ben ik diep van binnen alleen maar geïnteresseerd in wat Williams en Mercedes van mij vinden, maar respect hoop je van iedereen te krijgen".

Russell maakt dit jaar zijn debuut in de Formule 1 als regerend kampioen van de Formule 2. Mercedes heeft hun jonge pupil uitgeleend aan het Britse Williams om daar een tijdje ervaring op te doen. De teamgenoot van Russell is oudgediende Robert Kubica. De Pool keerde voor het eerst sinds 2011 terug in de koningsklasse vanwege ernstig letsel aan zijn hand en arm die hij opliep tijdens een rally-ongeluk in Italië. Kubica deed het voor zijn ongeluk altijd heel erg goed in de Formule 1 waardoor hij veel fans heeft mogen verwelkomen.

Kubica heeft het echter, erg lastig met zijn rentree vanwege de zeer gebrekkige Williams. De bolide is niet vooruit te branden, maar ondanks dat is zijn teamgenoot vaak wel sneller. Vanwege een strategische meevaller en diskwalificatie van allebei de Alfa Romeo's in Duitsland scoorde Kubica een punt terwijl Russell nog op nul staat. De paddock en het grootste gedeelte van de fans weten wel beter en begrijpen dan ook dat Kubica een stuk langzamer is dan Russell.

Russell ondervindt de frustraties van de landgenoten van Robert Kubica die hem hatelijk benaderen. "Ik heb van buiten Polen nooit hatelijke reacties gehad. Anders gezien hoop ik dat ik op een dag ook zulke gepassioneerde fans heb", aldus George Russell.

Formule 1 podcast

Grand Prix Italië - Wat een race wat een race. Max moest achteraan starten en verremde zich voor de chicane. We hebben een mooi gevecht gezien tussen Leclerc en Hamilton die ronde lang met elkaar in gevecht waren.
Klik, beluister en GENIET