George Russell kwalificeert zich in de Red Bull Ring als zeventiende

George Russell kwalificeert zich in de Red Bull Ring als zeventiende
© Williams F1

Beide Williams F1 coureurs George Russell en Nicholas Latifi starten zondag tijdens de Formule 1 Grand Prix van Oostenrijk achteraan. Rookie Latifi doet dat vanaf de laatste plaats, maar Russell start vanaf de 17e plaats, verrassend voor de beide Alfa Romeo F1 rijders.

Vrijdag waren beide coureurs nog positief, zeker Russell: "Het was heerlijk om weer terug achter het stuur te zijn en mijn lichaam moest zich even aanpassen om weer aan de G-krachten te wennen. De rondjes met veel brandstof gingen beter dan die met weinig brandstof, maar we zijn tevreden en gaan de goede richting op."

"Eerlijk gezegd had ik niet verwacht dat we vandaag op deze positie konden eindigen, maar we staan nog altijd achter in het veld. Maar ik ben blij met de progressie, het team heeft het geweldig gedaan", aldus Russell na de kwalificatie.

Rookie Latifi was vrijdag nog positief: "Overall was het een gemixte dag, maar voornamelijk positief. En omdat ik nu ook officieel een VT2 heb gereden mag ik mezelf officieel F1 rijder noemen."

De verwachtingen voor Iranees-Canadees waren niet hoog, zeker niet aangezien hij in VT3 nog hard crashte. Wonder boven wonder heeft het team de auto nog wel voldoende kunnen neerzetten om een tijd te zetten. Dat Latifi van de laatste plaats start is geen probleem. Als er wat bij de start gebeurt, zou het in zijn voordeel kunnen zijn door om de mêlee heen te rijden.

Russel zal tevreden terugkijken, aangezien hij voor beide Alfa Romeo's staat. De race begint zondag om 15:10 uur en het belooft met name voor George Russell een spannende race te worden: weet hij de Alfa Romeo-coureur voor te blijven of kan hij zich zelfs mengen in de gevechten in het middenveld?

Door: Kris Souverijn

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Volgende F1 Grand Prix
Groot-Brittannië (2)
vrijdag 07 augustus 2020
12:00 - 13:30Eerste vrije training
16:00 - 17:30Tweede vrije training
zaterdag 08 augustus 2020
12:00 - 13:00Derde vrije training
15:00 - 16:00Kwalificatie
zondag 09 augustus 2020
15:10 - 17:10Race
Meer GP Groot-Brittannië (2)
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.