Gemengde gevoelens bij Haas, Magnussen toch erg blij met P6

Haas F1 zal met gemengde gevoelens terugkijken op de eerste Formule 1 race van het seizoen. Kevin Magnussen eindigde als best of the rest op P6. Romain Grosjean viel op zeer ongelukkige wijze uit.

Gemengde gevoelens bij Haas, Magnussen toch erg blij met P6
© Haas F1

Grosjean en Magnussen hadden zich prima gekwalificeerd en na de start was het stuivertje wisselen waarbij Magnussen de beste start van de twee had. De Deen staat bekend om zijn volhardende manier van rijden en dat bracht hem gestaag naar de zesde plek in de uitslagen.

"Ik ben erg blij, het was een goed resultaat. Natuurlijk vind ik het ook jammer voor het team dat we niet met twee auto's de finish hebben gehaald", aldus Kevin Magnussen. "Romain [Grosjean] had net als ik ook goed in de punten kunnen eindigen. Ik had een goede start en ook een prima auto ter beschikking. Ik kon de hele race flink pushen en kon ook mijn banden goed beheren. Een prima start van het seizoen", aldus de tevreden Deen.

Grosjean had pech, dat moge duidelijk zijn. Terwijl het team voorafgaand aan de race nog met klem vertelde dat het de pitstops had geoefend, bleek het doomscenario toch nog werkelijkheid. Opnieuw problemen links voor bij het wisselen van het wiel en opnieuw een herhaling van wat vorig jaar plaatsvond. Dit keer bleef het wiel weliswaar hangen, maar daar was ook alles mee gezegd. Grosjean moest de auto parkeren en wilde ook later geen commentaar meer geven. Daarmee zijn kostbare punten verloren gegaan.

Teambaas Guenter Steiner zal zichzelf eens achter de oren krabben waarom de pitstop van Grosjean een herhaling van vorig was. Over twee weken zal het issue opgelost moeten zijn.

Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:

Copyright© 2016-2019 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.