Geen grip voor Alfa Romeo-rijders op vrijdag in Mexico

In de eerste vrije training voor de Grand Prix van Mexico leek het nog wel te gaan voor de rijders van Alfa Romeo Racing. Antonio Giovinazzi kon een tiende tijd rijden, maar in VT2 kwam er niet meer uit dan een P14 voor Kimi Räikkönen.

Geen grip voor Alfa Romeo-rijders op vrijdag in Mexico
© Alfa Romeo Racing

Het grootste probleem voor de coureurs van Alfa Romeo Racing is het vinden van grip, maar dat was voor de meeste van de tegenvallers het geval. Antonio Giovinazzi kon vooral in VT1, zo zegt hij zelf, niet de benodigde grip vinden.

"De baan was moeilijk vandaag, vooral in VT1 had ik niet veel grip", begint Giovinazzi. "Tijdens VT2 had ik het wat lastig en ik kreeg er geen goede ronde uit, zodat ik geen snelle ronde kon produceren. De rondetijden zijn wat mij betreft niet representatief voor ons. Goed kwalificeren is erg belangrijk, dus daar gaan we ons nu op focussen."

Kimi Räikkönen, die de laatste tijd zijn meerdere moet erkennen in zijn nieuwe teamgenoot uit Italië, deed het in de tweede vrije training beter dan Giovinazzi. Maar ook de 40-jarige Fin kon niet de grip vinden op het Mexicaanse asfalt.

"Het was zeker niet makkelijk om grip te vinden, maar zo is het altijd op deze baan. We hadden een drukke vrijdag, en we hebben ons programma uitgerold. Nu gaan we ons richten op de kwalificatie van zaterdag", aldus Räikkönen in zijn standaard praatje.

Formule 1 kalender 2020: Download nu alvast de F1-kalender van 2020 in je mobiel, tablet en/of online-agenda. Helemaal GRATIS!

Formule 1 podcast

GP Abu Dhabi 2019 - Nabeschouwing: Hamilton en Verstappen sluiten jaar in stijl af.
Klik en beluister

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Volgende F1 Grand Prix
GP Australië
vrijdag 13 maart 2020
02:00 - 03:30Eerste vrije training
06:00 - 07:30Tweede vrije training
zaterdag 14 maart 2020
04:00 - 05:00Derde vrije training
07:00 - 08:00Kwalificatie
zondag 15 maart 2020
06:10 - 08:10Race
Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:

Copyright© 2016-2019 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.