Geen Chinees vuurwerk van Räikkönen, hij start vanaf P13

Kimi Räikkönen heeft de eer van Alfa Romeo F1 gered door als dertiende te kwalificeren. Antonio Giovinazzi kwam niet in actie en moest het hoofd buigen. Het team zal de goedkeuring van de FIA nodig hebben om morgen tijdens de grand prix van China van start te gaan. Ongetwijfeld zal die toestemming verleend worden.

Geen Chinees vuurwerk van Räikkönen, hij start vanaf P13
©Pirelli

Giovinazzi: "Het is een moeilijk weekend. We weten nog niet wat er aan de hand is en de monteurs zijn dat aan het uitzoeken. Het zal daarom morgen ook een moeilijke race worden, zeker omdat ik achteraan zal starten." Het probleem is de powerunit. Dus dat wordt nog hard werken om de bolide aan de gang te krijgen.

Kimi struikelde in Q2 op de 13e plek. Het zag er nog even uit dat hij Q3 zou halen, maar hij leek een probleem te hebben. "Ik verlies vermogen!", riep de Fin over de boardradio. Daarmee heeft Alfa Romeo Racing nog heel wat werk te verrichten om klaar te zijn voor de race zondag.

"We hadden achter op het circuit geen slipstream, dus daar verloor ik meteen een halve tiende", aldus Räikkönen. "Ik dacht we wel snel genoeg waren, maar niet dus en soms gebeuren die dingen."

Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:

Copyright© 2016-2019 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.