Gasly blij dat Max Verstappen vrijdag in actie kan komen
©Getty Images / Red Bull Contentpool

Gasly blij dat Max Verstappen vrijdag in actie kan komen

1 mrt 2019 - 05:48
Ries Boogert

Pierre Gasly heeft zich verontschuldigd tegenover de teamleden van Red Bull Racing die naar alle waarschijnlijkheid de hele nacht moesten doorwerken om de RB15 weer helemaal klaar te krijgen voor Max Verstappen.

Door de crash die Gasly donderdag meemaakte was de hele achterzijde van de Red Bull RB15 compleet verwoest. Red Bull-teambaas Christian Horner liet gistermiddag al weten dat de schade te herstellen was en dat Max Verstappen op de laatste F1-testdag gewoon in actie zou komen. De schuld van de crash lag helemaal bij Pierre Gasly, zo erkende hij.

"Het was een zware crash en het was mijn fout", erkent Gasly. "Ik maakte een fout bij het in gaan bocht 9 en raakte de controle kwijt. Ik voel me vooral schuldig voor onze jongens in de garage, die nu de hele nacht moeten doorwerken. Afgezien van dat ik nog een beetje na tril voel ik me verder goed. Het belangrijkste is dat Max [Verstappen] op de laatste dag kan rijden", aldus de Fransman.

De nieuwe teamgenoot van Verstappen ging vervolgens over de positieve zaken van de F1-wintertest. "We hebben tijdens de testdagen veel ronden gereden en de indruk van de auto is goed. We liggen op helemaal schema. Iedere dag begrijpen we beter hoe we het beste in de auto naar boven kunnen halen. Het resultaat moet straks bij de openingsrace in Melbourne zichtbaar zijn. We komen met de best mogelijke auto naar Australië", besluit Gasly.

DELEN
Meer nieuws
F1 GP Bahrein
vrijdag 29 maart 2019
1e Vrije Training12:00 - 13:30
2e Vrije Training16:00 - 17:30
zaterdag 30 maart 2019
3e Vrije Training13:00 - 14:00
Kwalificatie 16:00 - 17:00
zondag 31 maart 2019
Race 17:10 - 19:10
Sakhir / F1-weer