VT1uitslag
VT2uitslag
VT3 8 aug - 12:00
QUALI 8 aug - 15:00
RACE 9 aug - 15:10

Flavio Briatore zegt dat Ferrari al 'een Lewis Hamilton' heeft

Flavio Briatore zegt dat Ferrari al 'een Lewis Hamilton' heeft
© Ferrari F1

De geruchten blijven hardnekkig: 'Lewis Hamilton zou in 2021 wel eens voor Ferrari kunnen rijden'. Maar volgens voormalig Formule 1-teambaas Flavio Briatore kan Ferrari beter even wachten. Ze hebben namelijk 'een Lewis Hamilton' in huis.

Lewis Hamilton vanaf 2021 bij Ferrari? De geruchten zijn - naar zeggen van Ferrari - gestart bij Toto Wolff en Lewis Hamilton zelf en ze blijven hardnekkig, dit ondanks dat Toto Wolff er voor 75% van overtuigd is dat Lewis Hamilton ook na 2020 bij het merk met de ster zal rijden.

Volgens Flavio Briatore kan Ferrari beter even rustig afwachten, want volgens hem heeft Ferrari al 'een Lewis Hamilton' onder de paraplu. "Ik hoorde dat er een kans is dat Hamilton in 2021 in een Ferrari rijdt. We hebben het hier ongetwijfeld over een geweldige coureur. Maar als ik Ferrari was zou ik nog even afwachten, want ik denk dat ze al bijna een Hamilton hebben, en dat is Charles Leclerc", zo laat Briatore optekenen door persbureau Akronos.

"Daarnaast zie ik ook een groot risico in het hebben van twee coureurs van hetzelfde kaliber, kijk maar wat er dit seizoen is gebeurd tussen Vettel en Leclerc. Als Charles [Leclerc] zo blijft groeien, zoals hij in 2019 deed, dan zou ik voor de Monegask gaan", aldus de Flamboyante Italiaan, die bijna de leeftijd van 70 jaar heeft bereikt.

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Volgende F1 Grand Prix
Groot-Brittannië (2)
vrijdag 07 augustus 2020
12:00 - 13:30Eerste vrije training
16:00 - 17:30Tweede vrije training
zaterdag 08 augustus 2020
12:00 - 13:00Derde vrije training
15:00 - 16:00Kwalificatie
zondag 09 augustus 2020
15:10 - 17:10Race
Meer GP Groot-Brittannië (2)
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.