De FIA werkt aan oplossing voor 'onzichtbare' startlichten

De FIA werkt aan oplossing voor 'onzichtbare' startlichten
©Pirelli

In de aanloop naar de Bahreinse GP gaat de FIA zich inzetten om er voor te zorgen dat de rijders die achteraan op de startgrid staan ook de startlichten kunnen zien. Enkele coureurs klaagden er over dat ze in Melbourne de startlichten niet of niet goed konden zien.

Robert Kubica en Pierre Gasly klaagden er na de race in Melbourne over dat ze door de grotere achtervleugels de startlichten niet konden zien. Het duo miste dan ook het moment dat de vijf lichten uitgingen. "Ik kon alleen maar reageren op de auto's die voor me stonden", liet Gasly weten tegenover het Duitse Sport1.

Robert Kubica tijdens de start zelfs enorm verrast. "Ik raakte in eerste instantie in paniek omdat ik de startlichten niet kon zien. Mijn zicht werd geblokkeerd door de McLaren voor mij."

De FIA heeft gereageerd en laat weten dat er momenteel aan een oplossing wordt gewerkt. Een woordvoerder van de FIA liet weten dat er sprake is van "een onbedoeld gevolg van de grotere achtervleugels van de Formule 1-bolides."

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Wilt u hier adverteren? Laat u informeren over de mogelijkheden. U krijgt vandaag nog antwoord.
Vraag informatie aan
Volgende F1 Grand Prix
Oostenrijk
vrijdag 03 juli 2020
11:00 - 12:30Eerste vrije training
15:00 - 16:30Tweede vrije training
zaterdag 04 juli 2020
12:00 - 13:00Derde vrije training
15:00 - 16:00Kwalificatie
zondag 05 juli 2020
15:10 - 17:10Race
Meer GP Oostenrijk
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.