VT1uitslag
VT2 3 jul - 15:00
VT3 4 jul - 12:00
QUALI 4 jul - 15:00
RACE 5 jul - 15:10

Ferrari-rijderspaar zeer te spreken over circuit Mugello

Ferrari-rijderspaar zeer te spreken over circuit Mugello
© Ferrari F1

De Ferrari-coureurs zijn erg enthousiast over het circuit Mugello, waar mogelijk de tweede Italiaanse Formule 1 Grand Prix van 2020 wordt gehouden. Gisteren (dinsdag) voerde Ferrari een privétest uit op Mugello.

Als voorbereiding op de komende Grand Prix van Oostenrijk hebben Sebastian Vettel en Charles Leclerc tijdens een privétest van Ferrari getest in de Ferrari SF71-H, een twee jaar oud chassis. Het Ferrari-rijderspaar was zeer enthousiast over het circuit Mugello, wat officieel 'Autodromo Internazionale del Mugello' heet.

"Ik was blij dat ik na een lange onderbreking weer terug was in de auto", zei Vettel na zijn testrun. "De pauze duurde veel langer dan we gewend zijn, zoals bijvoorbeeld de winterstop. Het was geweldig om eindelijk de teamleden weer te zien. Het was geweldig om de auto en de het gevoel weer te ervaren en dan op zo'n spectaculaire baan."

"Ik denk dat Mugello het verdiend om een Formule 1 Grand Prix te organiseren. Het was acht jaar geleden dat ik er weer eens reed, dus het duurde even voordat ik weer aan de baan was gewend. Maar ik heb me echt heel erg vermaakt", aldus Vettel.

Ook Charles Leclerc vermaakte zich dinsdag op Mugello en ook hij was blij verrast door de baan in Mugello. "Hoe gaaf was dat, om eindelijk weer op een echt circuit te rijden", begint de Monegask. "Ik heb het gemist! Ook al ben ik behorlijk druk geweest met virtuele races, ik had dit echt nodig om de fysieke indrukken van snelheid weer te ervaren."

"Voor het eerst weer in een Formule 1-auto kunnen rijden op zo'n spectaculair circuit als Mugello, heeft deze dag nog gedenkwaardiger gemaakt. Nu kijken we vooruit naar het seizoen en vanaf volgende week worden de zaken serieus!", sluit Leclerc af.

Autodromo Internazionale del Mugello

Mugello wordt samen met onder andere Portimão en Hockenheim genoemd als kandidaat voor een plek op de Formule 1-kalender van 2020. Imola wordt ook genoemd, maar die baan is te smal naar de zin van de sport. Het circuit Mugello is eigendom van Ferrari.

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.