Ferrari-rijders rekenen op meer snelheid in de race

Sebastian Vettel en Kimi Räikkönen hebben zich in de laatste kwalificatie van 2017 naar respectievelijk de derde en vijfde plaats gereden. Beide Ferrari-coureurs, die vonden dat ze in de kwalificatie wat snelheid te kort kwamen, hebben hun zinnen gezet om tijdens de race hun revanche te nemen. Vooral Kimi Räikkönen zal er alles aan willen doen om Daniel Ricciardo in de race te verschalken, de twee knokken nog om de vierde plek in het kampioenschap en het verschil is zeven punten in het voordeel van de Red Bull-coureur.

Ferrari-rijders rekenen op meer snelheid in de race
Foto: Sebastian Vettel #5 (Ferrari) - Bron: Scuderia Ferrari Media

Sebastian Vettel kon zaterdag niet de eerste startrij bereiken en moest Mercedes-coureurs Valtteri Bottas en Lewis Hamilton voor zich dulden. "Ik denk dat we in deze kwalificatie wat snelheid miste", aldus Vettel. "Maar ik denk dat we tijdens de race dichter bij onze concurrenten zullen zitten, dus we gaan het zien."

"In het bijzonder tijdens Q3 in sector 2, waren zij [Mercedes] erg snel, terwijl wij in sector 1 en 3 redelijk goed konden volgen. Ik denk dat we in de race een betere snelheid zullen hebben. Een overwinning is altijd mogelijk, ook al is het hier lastig inhalen. Hopelijk kunnen we druk uitoefenen op onze rivalen", aldus Sebastian Vettel.

Kimi Räikkönen moest in de laatste momenten van Q3 Red Bull-coureur Daniel Ricciardo voor zich dulden. De Australiër perste er op het laatste moment een snelle ronde uit en liet Räikkönen bekoren achter met een vijfde startplek.

"Het was geen makkelijke kwalificatie en de vijfde plek is verre van ideaal", begint Räikkönen. "De wagen voelde goed en ik had er een goed gevoel over. In Q1 ging alles nog goed en het ging redelijk makkelijk. Maar daar na werd het door de banden anders. Wat de reden ook was, ik kon niet de juiste temperatuur in de banden krijgen."

"We hebben van alles geprobeerd, het ene moment waren de banden goed en daarna zomaar in eens niet meer. We moesten een beetje gokken. Het zal in de race niet makkelijk worden. Tijdens de start hebben we de grootste kans om in te halen, maar zelfs dan is de race nog niet gereden", aldus Kimi Räikkönen.

Formule 1 podcast

GP Brazilië 2019 - Nabeschouwing: Een terugblik op de spectaculaire Grand Prix van Brazilië die dit weekend verreden werd op het circuit Autodromo Jose Carlos Pace, dat beter bekend staat als Interlagos.
Klik en beluister

Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:

Copyright© 2016-2019 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.