Ferrari-president met klem: 'Vertrek Arrivabene was in onderling overleg'

Ferrari-president met klem: 'Vertrek Arrivabene was in onderling overleg'
©Scuderia Ferrari
16 jan 2019 - 12:46
Ries Boogert
DELEN

Ferrari-president John Elkann heeft in een open brief de Italiaanse media laten weten dat hij op z'n minst verbaasd was over de uitleg van het vertrek van teambaas Maurizio Arrivabene.

Het vertrek van Maurizio Arrivabene als teambaas bij Scuderia Ferrari is in onderling overleg tot stand gekomen. Zo laat Elkann weten tegenover La Gazzetta dello Sport. Er is dus nooit sprake geweest van een gedwongen ontslag.

"In tegendeel zelfs", aldus Elkann. "Het was een beslissing die na onderling overleg tot stand kwam. Maurizio heeft zich vier jaar lang onvermoeibaar voor het bedrijf ingezet en mede daardoor was de Scuderia weer competitief."

"Ik ben verrast om woorden en uitleg over Ferrari te lezen die aan mij worden toegeschreven. Er is nooit door ons uitleg gegeven dat Maurizio moest vertrekken, het weerspiegelt mijn gedachten niet in de verste verte. Zijn vertrek is in goed onderling overleg tot stand gekomen", aldus John Elkann.

Comeback Stefano Domenicali

Ook weerlegt de Ferrari topman de geruchten over een mogelijke comeback van Stefano Domenicali als CEO van Ferrari. Enkele dagen geleden circuleerde er geruchten over een terugkeer van voormalig Ferrari-teambaas Stefano Domenicali als CEO van Ferrari, een functie die sinds vorig jaar is toebedeeld aan Louis Camilleri.

Elkann ontkent dan ook met klem de komst van Stefano Domenicali. "Een voormalige teambaas is geen optie voor de Scuderia", aldus de Ferrari-president volgens La Gazzetta dello Sport.

DELEN
Meer nieuws
GP van Azerbeidzjan over
dgn uur min sec
F1 GP Azerbeidzjan
vrijdag 26 april 2019
1e Vrije Training11:00 - 12:30
2e Vrije Training15:00 - 16:30
zaterdag 27 april 2019
3e Vrije Training12:00 - 13:00
Kwalificatie 15:00 - 16:00
zondag 28 april 2019