Ferrari had geen hoge verwachtingen: "Voor ons geen verrassing"

Het hele weekend zat Ferrari er al niet helemaal goed bij. De eerste sector viel veelvuldig ten prooi aan de coureurs in de scharlaken rode bolides, maar de tweede en derde sector waren voor Max Verstappen en de Mercedes-rijders.

Ferrari had geen hoge verwachtingen: "Voor ons geen verrassing"
© Ferrari F1

Dit kwam ook tot uiting in de kwalificatie voor de Hongaarse Grand Prix, waar Charles Leclerc en Sebastian Vettel niet verder kwamen dan de vierde en vijfde startplek. Maar daar had de formatie uit Maranello vooraf al rekening mee gehouden.

"Het is voor ons geen verrassing dat we vandaag op de vierde en vijfde plek zouden eindigen", steekt teambaas Binotto van wal. "We wisten dat we hier geen favoriet zouden zijn, gezien het niveau van downforce wat onze auto momenteel heeft. Ondanks dat gegeven is het gat kleiner als we vooraf berekend hadden en dat is dus veel belovend."

Charles Leclerc, die in Q1 nog even zijn achterkant tegen de bandenmuur liet knallen, was zaterdagmiddag de snellere Ferrari-coureur. "Aan de ene kant ben ik blij met mijn ronde in Q3, aan de andere kant maakte ik in Q1 een onnodige fout en ik wil er zeker van zijn dat dat niet nog eens gebeurt", aldus Leclerc. "Het team heeft fantastisch werk geleverd door de auto zo snel voor Q2 weer in orde te krijgen. Voor de race vrees ik het ergste, omdat we hier gebrek hebben aan grip. Het zal voor ons een lastige race worden."

Sebastian Vettel reed ook zijn rondjes op Hungaroring met niet al te hoge verwachtingen, zo blijkt nu. "Vandaag ging precies zoals we hadden verwacht en het laat een beetje zien hoe onze laatste races zijn verlopen", begint de Duitser. "Onze auto is snel op de rechte stukken, maar komt niet goed uit de verf in de bochten. We moeten handen en voeten gebruiken om de banden goed te houden. We waren snel in sector 1, maar leden erg in de andere sectoren. Inhalen is hier niet makkelijk, maar ook niet onmogelijk, dus laten we zien wat zondag voor ons in petto heeft."

Formule 1 podcast GP Hongarije - Max start vanaf pole, een mooi gevecht met Lewis

Iedereen moet op het puntje van zijn stoel hebben gezeten tijdens de GP van Hongarije. Wat een race!
Klik, beluister en GENIET