'Ferrari breekt in 2017 geen potten'

Viervoudig wereldkampioen Alain Prost denkt niet dat het Ferrari-team in 2017 veel potten zal breken. Zo liet de 62-jarige Fransman eerder deze week weten aan de Spaanse pers. Ook al draagt hij zijn voormalig werkgever, Ferrari, een warm hart toe, toch is hij van mening dat de veranderingen in 2017 het Italiaanse team parten gaat spelen.

'Ferrari breekt in 2017 geen potten'
Alain Prost (Adviseur bij Renault Sport) - Bron: Renault Sport Media

De adviseur van het Formule 1-team van Renault is van mening dat de Scuderia, iedere keer wanneer er drastische wijzigingen in de reglementen plaatsvinden, achter op raakt. "Wanneer er nieuwe regels worden ingevoerd, is Ferrari nooit het team wat voorop loopt", aldus Prost. "De nieuwe regelgeving is goed voor de sport, maar niet direct voor Ferrari."

"Ferrari kan dan, op een of andere manier, niet de eer van Ferrari hooghouden. Ferrari is niet in staat om snel in te springen op veranderingen", aldus Prost. "Ik denk niet dat Ferrari, en de coureurs in staat zullen zijn om vooraan te eindigen."

Alain Prost is niet de enige die er zo over denkt. Ook de legendarische Allesandro Zanardi denkt er precies zo over, "Er is bij Ferrari van alles gaande, maar het team weet nog steeds niet hoe het moet samenwerken", aldus Zanardi. "Juist nu is de tijd om goed samen te werken", left de Italiaan uit.

"Ik twijfel er niet aan dat de intenties bij de Scuderia goed zijn, maar ze moeten echt leren om de communicatie beter af te stellen, samenwerking is van groot belang. Juist nu er zulke grote veranderingen zijn ingevoerd", aldus Alessandro Zanardi.

"Momenteel zijn Mercedes en Red Bull de leidende teams", gaat Prost verder. "Mercedes en Red Bull staan er allebei even goed voor. Ik denk dat Mercedes en Red Bull hun huiswerk beter hebben gedaan. We gaan zien wie er gelijk krijgt...", aldus Alain Prost.

Formule 1 podcast GP Hongarije - Max start vanaf pole, een mooi gevecht met Lewis

Iedereen moet op het puntje van zijn stoel hebben gezeten tijdens de GP van Hongarije. Wat een race!
Klik, beluister en GENIET