Fernando Alonso zegt dat hij nog geen beslissing heeft genomen

Fernando Alonso zegt dat hij nog geen beslissing heeft genomen
© Barry Mikkers/MotorsportZ

Fernando Alonso heeft zijn oog op het vanaf 2021 vrij gekomen stoeltje van Daniel Ricciardo laten vallen. Dat is althans wat er gespeculeerd wordt. Volgens Alonso's manager, Flavio Briatore, is zijn 38-jarige pupil klaar voor een terugkeer naar F1.

Volgens Flavio Briatore is Fernando Alonso "gemotiveerd", "ontgift" en "klaar om voor een terugkeer", zo liet de Italiaan maandag weten. Maar de tweevoudig wereldkampioen uit Spanje heeft nog geen beslissing genomen over zijn toekomst in de autosport. "Ik overweeg verschillende uitdagingen en opties", aldus Alonso.

"Laten we zeggen dat ik met Dakar ben begonnen om iets te leren of een compleet andere discipline, en ik heb sinds die tijd diverse gedachten door mijn hoofd laten gaan", zegt Alonso. "De komende 2, 3, 4 jaar ga ik de positieve Dakar avontuur niet herhalen. Op fysiek en motiverend niveau ben ik helemaal klaar voor erg grote uitdagingen."

"Ik wil me nu focussen op een topcategorie in de wereld van de autosport, dus Formule 1 of een andere richting zoals WEC of IndyCar. Ik heb een idee in mijn hoofd", onthult de tweevoudig wereldkampioen. "Ik zie regelmatig mijn naam voorbij komen in de media, maar het feit is dat ik geen groot nieuws heb te communiceren."

Alonso reed in Abu Dhabi 2018 voorlopig zijn laatste Formule 1-race. In 2019 kwam er van alles op hem af, ook al had hij dat over zichzelf afgeroepen: WEC, Indy 500, et cetera. "Mijn eerste jaar zonder F1 was erg intensief, dus mijn plan voor 2020 was om het heel erg rustig aan te doen. Nu blijkt dat het [vanwege de coronacrisis] erg rustig is voor iedereen."

"Ik wil de Indianapolis 500 op 23 augustus doen en dan ga ik mijn batterijen weer opladen om over 2021 na te denken", besluit de Spanjaard.

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.