Fernando Alonso wil wel, maar 'kan niet' naar Indianapolis

Fernando Alonso zegt dat hij, gezien zijn drukke schema met de F1 en het WEC, geen tijd heeft om na te denken over zijn gemiste kans in de Indy 500. Vorig jaar nam de Spanjaard deel aan zijn eerste Indy 500, en niet onverdienstelijk.

Fernando Alonso wil wel, maar 'kan niet' naar Indianapolis
©McLaren F1

Alonso wist als rookie de race enkele ronden te leiden, maar moest met technische [motor] problemen de race voortijdig afsluiten. Nu met zijn drukke schema moet Alonso niet eens denken aan deelname aan de prestigieuze race in Indianapolis.

"Om eerlijk te zijn, ik wil er nu niet eens zijn", aldus Alonso volgens het Duitse Speed Week."Natuurlijk volg ik de race en de tests op televisie. Ik heb veel vrienden daar, en onderhoud een zeer goed contact met de monteurs", vult Alonso aan.

Op een bepaalde manier mist de tweevoudig wereldkampioen de Indy 500 wel. "Iedereen vertelt me dat het nieuwe aero-pakket echt erg goed werkt, dus als ik het op tv zie, zou ik best een paar ronden willen rijden... Ik ga het missen [de Indy 500], maar het is momenteel erg lastig voor mij om nog een andere race aan mijn agenda toe te voegen", aldus Alonso.

Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:
Copyright© 2016-2019 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.