VT114 aug - 11:00
VT214 aug - 15:00
VT315 aug - 12:00
QUALI15 aug - 15:00
RACE16 aug - 15:10

Fernando Alonso niet op 'wishlist' Mercedes, aldus Lauda

Fernando Alonso niet op 'wishlist' Mercedes, aldus Lauda
Foto: Fernando Alonso (McLaren) - Bron: McLaren

Hoewel er veel geruchten een ronde maken langs de media, staat McLaren-coureur Fernando Alonso momenteel niet op de 'wishlist' van Mercedes, zo laat Mercedes-adviseur Niki Lauda weten tegenover het Duitse Speedweek. Maar de Oostenrijker zegt ook, net als teambaas Toto Wolff, "zeg nooit nooit."

Voorlopig lijkt het er op dat de plaatsvervanger van Nico Rosberg nog veilig en stevig in het zadel zit bij het Mercedes-team. De Fin werd 'last minute' aangekondigd als teamgenoot van Lewis Hamilton, en voldoet voor Mercedes aan alle verwachtingen. Bottas wist zelfs al een race op z'n naam te zetten en lijkt een geduchte concurrent voor Hamilton.

Niettemin houdt het Duitse Mercedes voorlopig alle opties open en is er zelfs sprake van een 'wishlist' voor volgend jaar en de jaren erna. "We hebben uiteraard een 'wishlist', maar voorlopig zijn we erg tevreden over ons huidige rijdersduo, Hamilton en Bottas. Zij staan altijd nog bovenaan onze lijst. Fernando staat niet bovenaan onze 'wishlist', maar zeg nooit nooit", aldus Mercedes-teambaas Toto Wolff tegenover Speedweek.

Fernando Alonso, die komend weekend vanaf de vijfde startplek aan de 500 mijl van Indianapolis begint, heeft eerder aangegeven dat hij een racer is die voor overwinningen wil gaan en dat hij open staat voor alle opties. Niettemin geeft hij de noodlijdende combinatie McLaren en Honda nog wel de tijd tot na de zomer. "Ik neem pas na de zomerstop, ergens in september een besluit over het verloop van mijn verdere carriere", zo liet de Spanjaard optekenen.

Mercedes-adviseur Niki Lauda is ook stellig, "Hij [Fernando Alonso, red.] staat absoluut niet op onze 'wishlist'", zo laat de Oostenrijker weten. "Wij zijn helemaal in onze sas met Hamilton en Bottas. Maar net zoals mijn collega Toto Wolff zegt, 'zeg nooit nooit'", aldus Niki Lauda.

Fernando Alonso zal komend weekend, zoals gezegd, deelnemen aan de Indianapolis 500 en heeft een uitstekende vijfde startplek gescoord en zal dus als beste rookie beginnen aan deze prestigieuze race in de Verenigde Staten. Ook al zegt de 68-jarige Niki Lauda dat Alonso niet op de 'wishlist' van Mercedes staat, de Oostenrijker gaat absoluut wel de Indy 500 kijken, zo liet hij weten aan het Zwitserse Blick.

"Ik volg het avontuur [Indy 500] van Alonso nauwlettend", aldus Lauda. "Een overwinning in Indianapolis is eeuwig. toen ik nog in de Formule 1 reed had een team nooit toestemming gegeven om tijdens een seizoen deel te nemen aan de Indianapolis 500. De race zal ik absoluut bekijken, het is geen optie om dat te missen", aldus Lauda.

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Volgende F1 Grand Prix
Groot-Brittannië (2)
vrijdag 07 augustus 2020
12:00 - 13:30Eerste vrije training
16:00 - 17:30Tweede vrije training
zaterdag 08 augustus 2020
12:00 - 13:00Derde vrije training
15:00 - 16:00Kwalificatie
zondag 09 augustus 2020
15:10 - 17:10Race
Meer GP Groot-Brittannië (2)
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.