Fernando Alonso neemt na de zomer een 'belangrijke beslissing'

Fernando Alonso heeft maandag laten weten dat er na de zomer een 'belangrijke beslissing' wordt genomen. De geruchten over het afsluiten van zijn carrière in de Formule 1 werden steeds sterker. Daarnaast wordt gespeculeerd dat de tweevoudig wereldkampioen vanaf 2019 deel gaat nemen in het Indycar-kampioenschap.

Fernando Alonso neemt na de zomer een 'belangrijke beslissing'
©McLaren F1

Wanneer Alonso gevraagd wordt of hij in 2019 nog deel uit zal maken van de Formule 1-grid, zaait hij twijfel en laat weten dat hij een beslissing over zijn toekomst in de autosport pas na de zomer bekend zal maken.

"Ik weet het nog niet, er is nog een lange weg te gaan tot 2019", vertelde Alonso maandag aan Sky Sports. "Normaal gesproken maak ik na de zomerstop mijn plannen bekend, en dat zal dit jaar niet anders zijn. Een belangrijk besluit wordt het in ieder geval wel."

De geruchten over het vertrek van Fernando Alonso uit de Formule 1 worden deels ook gevoed door het McLaren-team zelf. Vorige week reisde een delegatie, inclusief McLaren-teammanager Zak Brown en Alonso's manager Luis Garcia Afa, van het team naar de Indycar-race Detroit af.

Zak Brown erkent dat deelname in het Indycar-kampioenschap een interessante optie is voor het McLaren-team. "Wij zijn dol op Indycar-races en Noord-Amerika is een belangrijke markt voor ons. Indycar zou een mogelijkheid zijn", aldus Zak Brown.

McLaren wil Alonso hoe dan ook behouden

"Ik hoop dat we Alonso op een of andere manier in een McLaren-omgeving kunnen behouden. Persoonlijk denk ik niet wat hij voor volgend jaar als iets heeft besloten, maar ik denk dat hij - in welke raceklasse dan ook - in een McLaren wil zitten", aldus een hoopvolle Brown.

Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:
Copyright© 2016-2019 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.