Fernando Alonso: "Mijn Formule 1 seizoen is verloren"

McLaren-coureur Fernando Alonso heeft een zeer opmerkelijke uitspraak gedaan in Spa-Francorchamps. Volgens de Spanjaard is zijn Formule 1 seizoen niet meer te redden. Daarom focust de tweevoudig wereldwereldkampioen zich nu op het WEC-kampioenschap waarin hij uitkomt voor Toyota. Te beginnen met dit weekend tijdens de openingsrace in de Belgische Ardennen.

Fernando Alonso: "Mijn Formule 1 seizoen is verloren"
Foto: Fernando Alonso #8 (WEC: TOYOTA GAZOO Racing) - Bron: ©Barry Mikkers (MotorsportZ)

“Ik heb een prioriteit gesteld en dat is Le Mans”, vertelt de 36-jarige coureur in gesprek met het Belgische Le Soir. “De Grand Prix van Le Mans is erg bijzonder. Ik verwacht niet dat mijn Formule 1 seizoen nog te redden valt. Nu ik de kans heb gekregen om te racen tijdens de 24 Uur van Le Mans ga ik daar volledig voor”.

Alonso is de afgelopen weken veelvoudig in het nieuws geweest. Een aantal bronnen beweren dat Alonso na dit seizoen zal stoppen met de Formule 1. Het Spaanse Diario Gol meldt juist dat de matador in beeld is om Valtteri Bottas op te volgen bij Mercedes.

Hamilton en Alonso in een team? Dat ging in 2007 niet bepaald lekker bij McLaren. De tijd zal het ons leren!

Photo credit: ©Barry Mikkers

Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:
Copyright© 2016-2019 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.