Fernando Alonso over updates: "Het gaat de goede kant op"

McLaren nam vrijdag de B-spec auto ingebruik in Barcelona en de eerste indrukken zijn positief bevonden door Fernando Alonso. Ook al kwamen Stoffel Vandoorne en Fernando Alonso in de tweede vrije training, op ongeveer anderhalve seconde van de snelste tijd, niet verder dan een negende en twaalfde plek, toch is Alonso tevreden met de aerodynamische updates.

Fernando Alonso over updates: "Het gaat de goede kant op"
Foto: Fernando Alonso #14 (McLaren) - Bron: McLaren F1 Media

"Ik denk dat de eerste tests positief zijn verlopen, de auto voelde beter aan dan in de eerste vier races", aldus Alonso. "Dus met de aerodynamische verbeteringen gaat het de goede kant op en dat is dus prima."

"Nu moeten we gegevens verzamelen over beide auto's en analyseren wat de beste set-up is voor de zaterdag. Ik hoop dat we voor Q3 kunnen gaan, vandaag voelde ik me in ieder geval goed in de auto."

"In de eerste vier races hadden we op vrijdag niet het gevoel dat we in Q3 konden geraken, maar dat voelt nu anders aan. Ik heb er wel vertrouwen in", aldus de tweevoudig wereldkampioen.

De derde en laatste vrije training begint om 12:00 uur. De kwalificatie begint om 15:00 uur.

Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:
Copyright© 2016-2019 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.