'Fernando Alonso had het beter gedaan dan Max Verstappen'

Max Verstappen denkt dat hij ten onrechte en te makkelijk door Lewis Hamilton bestempelt wordt als 'onervaren' en 'onvolwassen', dit alles na de confrontatie tussen beiden tijdens de Grand Prix van Bahrein. Verstappen haalde in Bahrein de wereldkampioen bruut in, en dat leek succesvol. Maar helaas liep de Limburger hierbij een lekke linker achterband en moest hij uiteindelijk uitvallen met nog meer technische problemen.

'Fernando Alonso had het beter gedaan dan Max Verstappen'
©Mercedes AMG F1

Lewis Hamilton kwam ongeschonden uit de confrontatie, maar dat had ook anders kunnen aflopen, en scoorde de derde trede van het podium in Sakhir, Bahrein. Max Verstappen stelt dat het erg makkelijk is om de jongste coureur de schuld te geven van het incident, zo stelt de Nederlander.

"Het is te makkelijk om de jongere coureur de schuld te geven", aldus Verstappen. "Zo zie ik het, en dat is de enige manier waarop ik het zie. Ik ga niets aanpassen aan mijn manier van racen, het betrof een race-incident en daarbij wil ik het houden."

Sinds het incident hebben de kemphanen, Verstappen en Hamilton, elkaar niet gesproken, en Verstappen betwijfeld het of dat ook echt nodig is.

Ondertussen zet Lewis Hamilton vraagtekens bij de volwassenheid van Max Verstappen. De Britse viervoudig wereldkampioen stelt dat Verstappen in de zelfde positie had moeten blijven rijden, "dan had hij nog punten gescoord", aldus de wereldkampioen.

"Ik denk dat hij het uiteindelijk wel zal begrijpen en leren, hij is erg snel voor een jongeling, maar we maken niet altijd de juiste beslissingen", aldus de 33-jarige Brit.

Hamilton wil dat hij erkend wordt, zo lijkt het...

"Ik denk dat als Fernando Alonso in die zelfde auto had gereden, hij een goede race had gereden en punten mee had genomen voor Red Bull. Ik denk dat ik [Lewis Hamilton] de punten wel had meegenomen voor mijn team. Ik hoop dat het team hem [Max Verstappen] zal begeleiden door de fase die hij nu meemaakt", aldus Hamilton.

Formule 1 kalender 2020: Download nu alvast de F1-kalender van 2020 in je mobiel, tablet en/of online-agenda. Helemaal GRATIS!

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
MotorsportZ brengt je dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op onze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen uit binnen- en buitenland lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of een andere F1-coureur? Of wordt het toch weer Lewis Hamilton? Je leest hier alles over het wereldkampioenschap van Formule 1.
In 2020 zal Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Dan kun je je registreren en inloggen.
Redactie Contact RSS Feeds Privacy Disclaimer Vacatures Huisregels AdverterenAlle rechten voorbehouden © 2016-2020