Fernando Alonso geeft toe: "Ik sloeg een gat in de muur"

Ook heeft het er alle schijn van dat Sebastian Vettel in Singapore de grootste verliezer was van de startcrash, ook McLaren-coureur Fernando Alonso heeft er een soort pijn aan overgehouden. En niet het soort pijn wat de andere drie betrokkenen overhielden aan een voortijdig einde van de race op Marino Bay Street Circuit. De Spanjaard sloeg na zijn uitvalbeurt uit pure frustratie een gat in de muur.

Fernando Alonso geeft toe: "Ik sloeg een gat in de muur"
Foto: Fernando Alonso #14 (McLaren) - Bron: McLaren F1

Wie kan het hem kwalijk nemen, Fernando Alonso beleeft zijn carrière al bijna drie jaar als een grote frustratie. De tweevoudig wereldkampioen moest in ronde 8 opgeven met technische problemen. Een en ander was gevolg van zijn indirecte betrokkenheid bij de startcrash in Singapore, net in het weekend dat McLaren een beetje wind in de zeilen had.

In Maleisië komt aan het daglicht dat hij vlak na zijn uitvalbeurt in Singapore een gat in de muur heeft geslagen, dit uit pure frustratie. "Ja, het gat zit er nog! Het kwam voort uit pure frustratie", onthult Alonso tegenover de internationale pers in Sepang.

"Toen ik de beelden op video terugkeek zag ik Vettel aan het eind van bocht 3 spinnen. Juist op dat moment reed ik achter Lewis [Hamilton, red.] en we stonden ook nog eens op de juiste banden. Ik had hem [Hamilton] waarschijnlijk zelfs kunnen proberen om hem in te halen. En lag een podium in het verschiet en dat zou het belangrijkste geweest zijn van mijn carrière en we hebben het moeten missen", aldus Alonso.

Wat Fernando Alonso in 2018 gaat doen is nog steeds alleen bekend bij Alonso zelf, maar hij heeft - volgens Crash.net - laten weten dat hij tussen de Grand Prix van Japan en die van Amerika een besluit neemt.

Formule 1 podcast

GP van Japan - Het weekend van Verstappen in Hondaland: was het een drama, een ramp, een afgang of een verschrikking? Plus, Verstappen en Red Bull: is er nog wel een toekomst samen? Detail: Max Verstappen na zomerstop 31 punten, Alexander Albon 48 punten.
Klik en beluister

Volgende F1 Grand Prix
Mexico
vrijdag 25 oktober 2019
17:00 - 18:30Eerste vrije training
21:00 - 22:30Tweede vrije training
zaterdag 26 oktober 2019
17:00 - 18:00Derde vrije training
20:00 - 21:00Kwalificatie
zondag 27 oktober 2019
20:10 - 22:10Race