Felipe Massa keert voorlopig niet terug naar huis

Felipe Massa heeft laten weten dat hij voorlopig niet terugkeert naar huis, zijn woonplaats São Paulo. Hij heeft dit besluit genomen na de golf aan overvalpogingen in - onder andere - het afgelopen raceweekend in Brazilië.

Felipe Massa keert voorlopig niet terug naar huis
©Pirelli F1 Media

Afgelopen weekend werden meerdere teams, inclusief leden van de internationale autosportbond (FIA), slachtoffer van een overvalpoging. Teamleden van het Duitse Mercedes-team werden werkelijk overvallen en moesten hun waardevolle spullen afgeven terwijl ze met een vuurwapen onder schot werden gehouden.

Felipe Massa heeft voorlopig geen enkele intentie om terug te keren naar zijn woonplaats São Paulo om zich weer te voegen bij zijn familie.

"Het is zo bedroevend en niet alleen voor de slachtoffers, maar ook voor de Brazilianen", aldus Felipe Massa op F1i.com. "Het laat maar weer eens zien hoe veel Brazilië nog moet veranderen."

"We racen in Mexico, we hebben met de Formule 1 in India geracet, maar ik denk niet dat het daar zeker niet gevaarlijker is dan in Brazilië."

"De lokale overheden hebben een groot probleem, ze moeten voor veiligheid kunnen zorgen, wie er ook dan ook de stad bezoekt. Ik hou van Brazilië, maar mij zie je er voorlopig niet meer terug om te wonen."

"Mijn zoon zit in Monaco op school en hij spreekt drie talen en dat is belangrijk voor zijn toekomst. Ik zou graag in de toekomst weer terugkeren naar een beter en veiliger land", aldus Felipe Massa.

Formule 1 podcast

GP Verenigde Staten - Lewis Hamilton moest nog even wachten maar afgelopen weekend was het dan zover. In week 44, tevens het startnummer van Lewis Hamilton, pakte hij zijn zesde wereldtitel.
Klik en beluister

Volgende F1 Grand Prix
Brazilië
vrijdag 15 november 2019
15:00 - 16:30Eerste vrije training
19:00 - 20:30Tweede vrije training
zaterdag 16 november 2019
16:00 - 17:00Derde vrije training
19:00 - 20:00Kwalificatie
zondag 17 november 2019
18:10 - 20:10Race
Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:

Copyright© 2016-2019 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.