Felipe Massa: "Een race die ik nooit meer vergeet"

Oud, langzaam, afgeschreven. Allemaal termen die dit jaar in verband werden gebracht met de naam van Felipe Massa. Vandaag in Brazilië was daar echter niets van te merken. De thuisrijder reed een geweldige wedstrijd en eindigde op een uitzonderlijk knappe, en dikverdiende, zevende plaats. Na afloop braken er veel emoties los bij de elfvoudig Grand Prix winnaar, mede door de onverwachte boodschap over de teamradio van zoon Felipinho.

Felipe Massa: "Een race die ik nooit meer vergeet"
Foto: Felipe Massa #19 (Williams) - Bron: Pirelli Media

"Het is lastig om mijn gevoelens uit de leggen", zo vertelde de aanstaande pensionado aan SkyF1.

"Ik had een geweldige start. Ik haalde meteen een paar auto's in en na de herstart wist ik Alonso te pakken. Dat was extreem belangrijk, want ik wist dat hij meer snelheid in de auto had dan ik. Gelukkig wist ik hem achter mij te houden."

"Ik was ontzettend emotioneel toen ik over de lijn kwam. Het was een lastige race voor mij persoonlijk. Deze zevende plaats voelde even goed als een overwinning. Ik reed een perfecte race, van het begin tot het einde. Ik managede de banden, de motor, eigenlijk alles aan en op de auto.

"Om na de race de emotie van de fans te zien was geweldig. Ik kreeg vorig jaar al veel liefde van mensen en toen was er ook ontzettend veel emotie in het spel. Toen eindigde ik de race hier niet zoals ik wilde, vandaag was in dat opzicht perfect. Het is een race die ik nooit ga vergeten."

Formule 1 podcast

GP Verenigde Staten - Lewis Hamilton moest nog even wachten maar afgelopen weekend was het dan zover. In week 44, tevens het startnummer van Lewis Hamilton, pakte hij zijn zesde wereldtitel.
Klik en beluister

Volgende F1 Grand Prix
Brazilië
vrijdag 15 november 2019
15:00 - 16:30Eerste vrije training
19:00 - 20:30Tweede vrije training
zaterdag 16 november 2019
16:00 - 17:00Derde vrije training
19:00 - 20:00Kwalificatie
zondag 17 november 2019
18:10 - 20:10Race
Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:

Copyright© 2016-2019 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.