VT127 nov - 12:00
VT227 nov - 16:00
VT328 nov - 13:00
QUALI28 nov - 15:00
RACE29 nov - 15:10

F1-journalist Joe Saward: "Pérez niet naar Red Bull, maar naar Williams"

F1-journalist Joe Saward: "Pérez niet naar Red Bull, maar naar Williams"
© Racing Point F1

Wie gaat Alexander Albon in 2021 vervangen bij Red Bull Racing? Dat is de vraag die iedereen bezighoudt. Voor gerenommeerd F1-journalist Joe Saward is zeer waarschijnlijk dat Nico Hülkenberg bovenaan het lijstje van Red Bull staat en Sergio Pérez naar Williams verkast.

Terwijl Sergio Pérez in de afgelopen weken steeds nadrukkelijker door de media werd genoemd, lijkt Nico Hülkenberg steeds meer op poleposition te zitten voor het tweede Red Bull-stoeltje. Volgens Joe Saward is het niet onwaarschijnlijk dat Sergio Pérez naar Williams verkast. De F1-journalist vermoedt dat Hülkenberg de enige overgebleven kandidaat is, als plaatsvervanger van Albon. Zo laat hij weten in gesprek met de podcast van Missed Apex F1.

"Als ze Albon uit de Red Bull halen, zullen ze op zoek gaan naar een meer ervaren coureur - die er niet al te veel mee zit dat hij de tweede viool zal spelen - en een goed resultaat neer kan zetten. In dat geval heeft Hülkenberg de beste papieren", aldus Saward, die denkt dat Sergio Pérez naar Williams zal verkassen. De Mexicaan zal volgens Saward, ten koste van George Russell, bij de Britse oud-kampioenen terecht komen.

"Er zijn meerdere redenen dat Pérez waarschijnlijk naar Williams verkast. Los van het geld wat hij meebrengt, zijn er nog meer redenen die het voor hem aantrekkelijk maken om bij Williams te gaan rijden - hij wordt daarmee lid van de Mercedes-familie. En daar wil je in deze tijd - waarin de Formule 1 zit - zijn", vervolgt Saward. "Ik denk niet dat Pérez naar Red Bull gaat. Ik kan het natuurlijk verkeerd hebben, maar ik heb meerdere bronnen - die ik redelijk goed kan vertrouwen - die me die kant op wijzen. Het is misschien nog geen 'done deal', maar het zit er heel dicht bij."

De komende weken zal duidelijk worden of Joe Saward het bij het rechte eind heeft. Het zal veel Nederlandse, maar ook Duitse racefans erg gelukkig maken.

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om mee te praten heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Peiling
Albon erin of eruit: Wie zit er in 2021 naast Verstappen in een RB16b of RB17?
Volgende F1 Grand Prix
Bahrein
vrijdag 27 november 2020
12:00 - 13:30Eerste vrije training
16:00 - 17:30Tweede vrije training
zaterdag 28 november 2020
13:00 - 14:00Derde vrije training
15:00 - 16:00Kwalificatie
zondag 29 november 2020
15:10 - 17:10Race
Meer GP Bahrein
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste F1-nieuws en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Dat Max Verstappen in 2020 geen wereldkampioen wordt is inmiddels wel duidelijk. Maar de Nederlander is de enige die het de Mercedes-coureurs moeilijk kan maken. Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.