Esteban Ocon zat als reservecoureur van Mercedes niet stil

Esteban Ocon zat als reservecoureur van Mercedes niet stil
© Renault F1

Esteban Ocon maakt dit jaar zijn rentree als actieve Formule 1-coureur voor het team van Renault F1. In 2019 moest hij op de reservebank bij Mercedes AMG F1 zitten, maar er was geen sprake van op je lauweren rusten. De Fransman geeft aan dat hij was bij tijd en wijlen was uitgeput.

Esteban Ocon vergezeld in 2020 Daniel Ricciardo als teamgenoot bij het fabrieksteam van Renault F1. Nadat hij in 2018 voor het laatst aan een Grand Prix deelnam, zat hij in 2019 - als Mercedes-junior - op de reservebank bij de Duitse formatie. Daarnaast werd Ocon vaak gevraagd om plaats te nemen in de simulator van Mercedes. Tegenover Autosport geeft Ocon toe dat hij vaak heen en weer moest reizen van het circuit naar de simulator, en dat vroeg veel van zijn energie. "Het seizoen [in 2019] was voor mij veeleisend", aldus Ocon tegenover de Britse website.

"Soms haalde ik twee dagen door, het ging er behoorlijk krankzinnig aan toe", bekend de Fransman. "Het reizen en het aantal uren dat ik in de simulator zat en vervolgens weer afreizen naar het circuit, om dingen te doen voor Mercedes. Er is goed gebruik gemaakt van mijn persoon, maar het was gewoon te veel. Na de laatste test in Abu Dhabi kwam ik met ondergewicht aan bij mijn trainingskamp. Ik was echt gesloopt."

Intussen is Esteban Ocon weer aangekomen en heeft hij bijna vijf kilogram aan spiermassa gekweekt, door keihard te trainen als voorbereiding voor zijn nieuwe taak in 2020: Vaste waarde bij Renault Sport Formula One. "Ik heb de hele winter doorgebracht in het trainingskamp in de Pyreneeën, en liet alleen verstek gaan voor de kerst en de nieuwjaarsviering. Ik trainde langer dan ooit tevoren. Ik ben de hele winter bijna niet thuis geweest. Ik pendelde tussen thuis en de fabriek en ik heb mijn doelstelling behaald. Ik heb in vier maanden vierenhalve kilogram aan extra spiermassa opgebouwd en daar ben ik erg tevreden over. Het is een goede basis om het nieuwe seizoen mee te beginnen."

Nieuwe F1-bolides 2020: Klik hier om de agenda te bekijken met onthullingen van de nieuwe F1-bolides.

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.