VT1 9 okt - 11:00
VT2 9 okt - 15:00
VT310 okt - 12:00
QUALI10 okt - 15:00
RACE11 okt - 15:10

Esteban Ocon is "nog niet tevreden" over zijn niveau

Esteban Ocon is "nog niet tevreden" over zijn niveau
© Renault F1

Esteban Ocon komt terug op zijn strijdlustige taal aan het begin van de wintertests in februari. Toen zei de Fransman dat hij niet kon wachten om weer op het hoogste niveau mee te vechten om de punten. Met 18 punten staat de Fransman op de tiende plaats in het kampioenschap en komt hij een beetje terug op zijn uitspraken.

"Ik denk dat ik nog veel kan verbeteren, want ik denk niet dat ik al op het niveau dat ik in 2018 had. Ik heb het gevoel dat ik op meerdere gebieden vooruitgang kan boeken. Dat zal in de loop van de tijd wel beter worden, want ik voel me nog niet helemaal op mijn gemak", aldus Esteban Ocon in Spanje. "De communicatie met het team gaat steeds beter, maar ik moet nog steeds omgaan met de prestaties tijdens de kwalificaties."

Nog niet op het oude niveau

"Voor mij was het geen verrassing dat het tijd zou kosten om mijn oude snelheid terug te krijgen", erkent de Franse Renault-coureur. "Ik wist dat het niet gemakkelijk zou zijn om weer achter het stuur te kruipen. Over het algemeen ben ik tevreden met hoe mijn seizoen is begonnen, maar ik wil natuurlijk meer."

Echt slecht doet Ocon het niet, want zijn teamgenoot Daniel Ricciardo heeft slechts vier punten voorsprong op zijn teamgenoot. De Australiër staat met 20 punten op de negende positie in de tussenstand van het F1-kampioenschap.

Vacature - MotorsportZ is op zoek naar F1-schrijftijgers (m/v) die autosport in hun aderen hebben vloeien en alles willen weten. Wat we onder andere nodig hebben zijn mensen van tenminste 16 jaar oud die in goed Nederlands een mooi en boeiend stukje kunnen schrijven. Geïnteresseerd of ken jij zo iemand? Check hier de vacature.

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om mee te praten heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.