VT1uitslag
VT2 3 jul - 15:00
VT3 4 jul - 12:00
QUALI 4 jul - 15:00
RACE 5 jul - 15:10

Esteban Ocon hunkert naar eerste Formule 1-actie: "Ik wil punten scoren"

Esteban Ocon hunkert naar eerste Formule 1-actie: "Ik wil punten scoren"
© Renault F1

De Formule 1-coureurs kunnen niet wachten om eindelijk met het seizoen te beginnen. Maar er is een coureur die waarschijnlijk nog het meest hunkert naar de eerste vrije training in Oostenrijk. Zijn naam is Esteban Ocon.

Renault-coureur Esteban Ocon reed in 2018 in Abu Dhabi zijn laatste Formule 1-race voor Force India (tegenwoordig Racing Point). De Fransman staat intussen te popelen om te beginnen aan zijn eerste Formule 1-wedstrijd van 2020, iets waar hij in maart al helemaal klaar voor was.

"Ik lachte toen wel, maar van binnen huilde ik", aldus Esteban in reactie op het uitstel van het Formule 1-seizoen in Australië. "Ik was er zo klaar voor. Na ruim anderhalf jaar zou ik weer mee gaan doen, maar het gebeurde toen niet." Maar deze week is het eindelijk zover dat het Formule 1-circus neerstrijkt in Oostenrijk.

"Ik heb anderhalf jaar op moeten wachten om weer op de grid te staan en nu is het dan weer zover, ik ben zeer opgewonden voor deze eerste race", aldus Ocon. "Het geeft een geweldig gevoel dat het seizoen nu eindelijk gaat beginnen."

Renault Sport Formula One Team heeft, na een redelijk teleurstellend seizoen in 2019, nog geen idee waar ze staan. "We hebben onze doelen gesteld; we weten wat we op de baan willen bereiken, en ik weet dat ik moet doen."

"Er is veel werk gestoken in de voorbereiding van deze eerste race. Ik ben bij een geweldig team, rijdend in een competitieve auto en ik ben absoluut hongerig. Ik kijk er naar uit om te beginnen en ik wil met punten dit weekend afsluiten", sluit Ocon af.

De eerste vrije training voor de Grand Prix van Oostenrijk begint op vrijdagochtend om 11:00 uur Nederlandse tijd.

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.