Ocon heeft één doel: "tegen Max Verstappen vechten"

Esteban Ocon staat dit seizoen droog, maar zal volgend jaar uitkomen voor het fabrieksteam van Renault. De Fransman geeft aan één doel te hebben en dat is de strijd aan te binden met Max Verstappen.

Ocon heeft één doel: "tegen Max Verstappen vechten"
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Esteban Ocon neemt van 2020 plaats in een Renault-stoeltje en keert na een jaar terug in de Formule 1. De Franse Mercedes-junior heeft het in het verleden al aan de stok gekregen met Max Verstappen tijdens hun Formule 3-periode in 2014.

De twee zijn nooit vrienden van elkaar geweest, maar in Brazilië 2018 bereikte hun 'vriendschap' een dieptepunt. Esteban Ocon reed in de slotfase van de race in Sao Paulo Max Verstappen, die op dat moment de race leidde, van de baan. Verstappen werd daardoor tweede. Na de race liep het uit op een klein handgemeen, waarbij Max Verstappen de Fransman een duw gaf. Ocon reageerde met een blik van 'ik weet van niets'.

"Ik weet niet hoe we er volgend jaar voor staan, maar ik weet wel wat ik wil. Ik wil een auto die net zo goed is als die van Max [Verstappen, red.] en tegen hem kunnen vechten", aldus een enthousiaste Ocon, die te kennen geeft dat vechten tegen Max zijn grootste doelstelling is om terug te keren naar de Formule 1.

Ocon is erg enthousiast en misschien zelfs een beetje te enthousiast. Renault heeft kort geleden laten weten dat de formatie niet al te veel geld gaat uitgeven aan de ontwikkeling van de bolide voor 2020, omdat er in 2021 een grote verandering op komst is.

Formule 1 podcast

Grand Prix Italië - Wat een race wat een race. Max moest achteraan starten en verremde zich voor de chicane. We hebben een mooi gevecht gezien tussen Leclerc en Hamilton die ronde lang met elkaar in gevecht waren.
Klik, beluister en GENIET