Er wordt keihard aan Circuit Zandvoort 2.0 gewerkt

De Grand Prix van Nederlander keert na afwezigheid van 35 jaar terug op de F1-kalender van 2020. Maar voor dat het zover is, moet er nog flink wat verbouwd worden aan het circuit en de faciliteiten. Die werkzaamheden zijn inmiddels in volle gang.

Er wordt keihard aan Circuit Zandvoort 2.0 gewerkt
© VolkerWessels

Voormalig Formule 1-coureur David Coultard kijkt uit naar het GP-weekend in Zandvoort. De Schot voelt zich erg thuis in Nederland, "jullie zijn net zo direct als wij [Schotten], ik voel me echt op mijn gemak tussen de Nederlanders", aldus Coulthard begin november tegen Motorsport.com. "Ik ging voor het eerst naar het circuit van Zandvoort in 1984, om er een evenement bij te wonen. Destijds kartte ik nog, maar in 1991 won ik op het circuit de Marlboro Masters. Vorig jaar ben ik er nog samen geweest met Max Verstappen en Daniel Ricciardo voor de Jumbo Racedagen."

Coulthard, die een rol vervult als analist voor de televisie, verwacht veel van het GP-weekend in Nederland; Dutch GP. "Het wordt echt fantastisch. Nederlanders hebben passie voor hun land en sporthelden", aldus de Schot. "Zandvoort - zoals ik het ken - is een echt 'old school-circuit'. Geen baan voor voorzichtige coureurs, maar echt voor de 'bravehearts', om daar aan te vallen. Het wordt een van de hoogtepunten van het seizoen", denkt Coulthard hardop tegenover De Telegraaf.

Intussen zijn de cosmetische veranderingen aan Circuit Zandvoort in beeld gebracht. Er wordt dagelijks - na uitspraken van de rechter, nadat milieuorganisaties zich zorgen maakten om de flora en fauna, rondom het circuit in de duinen - keihard gewerkt om de werkzaamheden tijdig af te krijgen, zodat het GP-weekend in de week van maandag 27 april tot en met zondag 3 mei, een groot succes kan worden.

Circuit Zandvoort vanuit de lucht

In opdracht van het Italiaanse bedrijf Dromo, werken de medewerkers van VolkerWessels-ondernemingen op volle kracht om het circuit te verbreden, voetgangerstunnels te bouwen, het paddockterrein te verbouwen en het pitsgebouw opnieuw op te bouwen. Daarnaast wordt er ook een nieuw medisch-centrum gebouwd.

[Photo credit: © VolkerWessels]

Formule 1 kalender 2020: Download nu alvast de F1-kalender van 2020 in je mobiel, tablet en/of online-agenda. Helemaal GRATIS!

Formule 1 podcast

GP Abu Dhabi 2019 - Nabeschouwing: Hamilton en Verstappen sluiten jaar in stijl af.
Klik en beluister

Volgende F1 Grand Prix
GP Australië
vrijdag 13 maart 2020
02:00 - 03:30Eerste vrije training
06:00 - 07:30Tweede vrije training
zaterdag 14 maart 2020
04:00 - 05:00Derde vrije training
07:00 - 08:00Kwalificatie
zondag 15 maart 2020
06:10 - 08:10Race
Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:

Copyright© 2016-2019 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.