Charles Leclerc kwam slechts een tiende te kort op de tijd van Pierre Gasly, die de vierde startpositie voor de race van zondag opeiste. De Ferrari-coureur was dan ook niet erg blij met zijn zevende tijd. "Ik ben niet helemaal tevreden met de zevende startplek, zeker gezien het minimale gat met de coureur op de vierde plaats. Ik had meer verwacht."
"Maar alles is zoals het is - vandaag zijn we niet zo snel als we zouden willen. Maar de race is pas morgen, de punten worden zondag toegekend. Ik zal proberen om maximale resultaten te behalen", aldus Leclerc strijdlustig tegenover Sky Sports.
"Helaas heb ik in het tweede deel van de kwalificatie mijn beste tijd op de zachte banden laten zien. We besloten om de tweede poging op een zachtere compound te rijden - in tegenstelling tot Portimão wisten we hier niet zeker of we Q3 op mediums konden halen. Ik reed uiteindelijk een snelle ronde op softs. De zevende positie biedt een redelijk goed perspectief voor de race. Het zal niet gemakkelijk zijn om in de race in te halen, maar we zullen zien."