Ecclestone: 'McLaren en Williams hebben nieuw management nodig'

Ecclestone: 'McLaren en Williams hebben nieuw management nodig'
©Red Bull
15 mrt 2019 - 06:26
Ries Boogert
DELEN

Bernie Ecclestone zegt dat de Formule 1-teams van Williams en McLaren een nieuw management moeten hebben. De oud kampioenen hebben het beiden niet makkelijk en volgens Ecclestone is dat te wijten aan de mensen die het er voor het zeggen hebben.

"Deze teams zijn niet meer in handen van super competitieve mannen zoals Ron Dennis en Frank Williams", laat Ecclestone optekenen voor het Italiaanse Corriere della Sera. "Om weer sterk terug te komen hebben ze een andere Ron en Frank nodig."

Red Bull-Honda

Wanneer de vader van de Formule 1 gevraagd wordt naar zijn mening over andere Formule 1-teams in 2019 zegt hij uit te kijken naar de samenwerking tussen Red Bull Racing en Honda.

"Ik heb deze samenwerking drie jaar geleden al voorgesteld", gaat Ecclestone verder. "Honda is van nature competitief, kijk maar naar de motorsport."

Formule 1 en de FIA

Over de Formule 1 in het algemeen is de bejaarde Brit van mening dat de Formule 1 kan overleven zonder de tussenkomst van de FIA en zijn president Jean Todt.

"Jean [Todt] heeft het knap gedaan door Liberty te overtuigen dat ze de FIA nodig hebben om bepaalde zaken te veranderen. Maar de sport kan het ook zonder de FIA doen."

"De teams en de promotors zouden zelf hun regels op kunnen stellen en onder een andere naam doorgaan", laat Ecclestone weten. "Persoonlijk heb ik niets met democratie, we hebben een dictator nodig die zegt 'dit zijn de regels'".

Over een comeback naar de Formule 1, iets wat deze week voorbij kwam in een gesprek met Christian Horner, is Ecclestone negatief. "Het zou een grote fout zijn om terug te keren naar de sport, zelfs al zou ik de kans krijgen. Waarom zou ik proberen om Liberty te veranderen", aldus Ecclestone.

DELEN
Meer nieuws
MEEST GELEZEN
GP van Spanje over
dgn uur min sec
F1 GP Spanje
vrijdag 10 mei 2019
1e Vrije Training11:00 - 12:30
2e Vrije Training15:00 - 16:30
zaterdag 11 mei 2019
3e Vrije Training12:00 - 13:00
Kwalificatie 15:00 - 16:00