VT1 4 dec - 14:30
VT2 4 dec - 18:30
VT3 5 dec - 15:00
QUALI 5 dec - 18:00
RACE 6 dec - 18:10

Driemaal Italië, driemaal nul punten voor Verstappen: "Dat is gewoon balen"

Driemaal Italië, driemaal nul punten voor Verstappen: "Dat is gewoon balen"
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Max Verstappen viel voor de derde keer dit seizoen uit tijdens een Formule 1-race op Italiaans grondgebied. Op Imola viel de Nederlander door een klapband in de 51e ronde uit. Dit terwijl hij op de tweede positie in de race reed. Verstappen had vreselijk de pee in over zijn derde uitvalbeurt dit seizoen.

"Het is gewoon balen, want het kon een hele goede race zijn", begint hij tegenover Ziggo Sport pitreporter Jack Plooij, nog voordat de race is afgevlagd. "We zijn dit jaar drie keer uitgevallen in Italië, dus dat is niet best."

De start van de race gaf veel hoop op een mooie uitkomst van de Nederlander zijn race op Imola. "De start was goed en ik ging Hamilton direct voorbij. Daarna kon ik bij Bottas in de buurt te blijven, ook al had hij iets meer snelheid. We probeerden een undercut op hem te doen door één ronde eerder te stoppen, maar dat lukt niet", zei Verstappen.

"Na mijn pitstop zat ik vast achter Valtteri, want hij had schade aan de vloer. We verloren veel rondetijd en ik kon niet dichterbij aan hem komen omdat het erg lastig inhalen is op dit circuit. Daarna ging Lewis ons voorbij."

Jagend op de Mercedes-coureur kwam Verstappen er achter dat Bottas regelmatig foutjes maakte - die overigens veroorzaakte werden door een stuk van Vettel's Ferrari, wat ergens in de Mercedes was blijven steken en schade aan zijn vloer - en op een gegeven moment was de fout zo groot dat Verstappen kon profiteren en Bottas inhaalde.

© Getty Images/Red Bull Contentpool | Valtteri Bottas gaat iets te wijd waardoor Max Verstappen de aanval kan inzetten.

"Hij maakte al een paar een keer fout daar. Deze fout was net wat groter dan de andere en toen kwamen we er voorbij. Daarna was de snelheid best in orde, de auto voelde goed, maar opeens verloor ik de auto op het rechte stuk omdat de band klapte. Ik weet niet precies was er gebeurde, er was verder niets kapot aan de auto."

"Het is erg jammer om niet tweede te worden vandaag. Ik had tot dat moment een leuke race. Ik pushte hard en probeerde bij de Mercedessen in de buurt te blijven. Er was eigenlijk niets aan de hand en dan wordt je normaal gezien makkelijk tweede, maar het mocht niet zo zijn", sluit Verstappen af.

De volgende Formule 1 Grand Prix wordt gehouden in Turkije op het circuit in Istanboel. Ook dat circuit is voor de meesten nieuw. Maar daarop moeten we nog twee weken wachten. Het Turkse GP-weekend vindt plaats van vrijdag 15 tot en met zondag 17 november plaats.

0 reacties
Om mee te praten heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Peiling
Albon erin of eruit: Wie zit er in 2021 naast Verstappen in een RB16b of RB17?
Volgende F1 Grand Prix
Sakhir
vrijdag 04 december 2020
14:30 - 16:00Eerste vrije training
18:30 - 20:00Tweede vrije training
zaterdag 05 december 2020
15:00 - 16:00Derde vrije training
18:00 - 19:00Kwalificatie
zondag 06 december 2020
18:10 - 20:10Race
Meer GP Sakhir
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste F1-nieuws en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Dat Max Verstappen in 2020 geen wereldkampioen wordt is inmiddels wel duidelijk. Maar de Nederlander is de enige die het de Mercedes-coureurs moeilijk kan maken. Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.