Zware weken voor Ricciardo: "Ik was niet blij met mijn baantje"

Zware weken voor Ricciardo: "Ik was niet blij met mijn baantje"
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Daniel Ricciardo besloot na de zomerstop in 2018 dat hij zijn Red Bull-periode achter zich ging laten en zijn F1-avontuur bij Renault wilde vervolgen. Maar voordat de Australiër zich bij Renault kon melden moesten er nog races voor Red Bull verreden worden.

Ricciardo omschrijft de Grand Prix van de Verenigde Staten en Mexico als "ellendig". Tijdens de laatste race voor Red Bull Racing in 2018 kreeg Daniel Ricciardo regelmatig met technische problemen te maken. De honeybadger heeft onthult dat hij uit nijd een gat in de deur van zijn Red Bull-rijdersruimte heeft geslagen.

De laatste races voor Red Bull Racing waren voor Daniel Ricciardo een erg pijnlijke ervaring. Het enige wat hij wilde was op een eervolle manier zijn Red Bull-periode afsluiten, maar dat werd hem niet gegund. Keer op keer kreeg Ricciardo met technische problemen te maken. De vreselijkste weekenden uit de carrière van de Australiër waren die van de Verenigde Staten en Mexico.

Op Circuit of the Americas kwalificeerde Ricciardo als vijfde, maar dat had makkelijk de derde startplek kunnen zijn. Op zondag kwam hij goed van zijn plek, maar kwam niet verder dan een kwart van de race. Zijn accu zorgde ervoor dat hij de eindstreep niet zou halen.

Ricciardo was zo boos dat hij een gat in de deur van zijn Red Bull-rijdersruimte sloeg. Hij wist nog niet wat er ging volgen, het werd alleen maar erger. De volgende race zou een week later in Mexico plaatsvinden. Terwijl iedereen verwacht had dat Max Verstappen er, na een dominant weekend, vandoor zou gaan met pole position. Maar niets was minder waar. Ricciardo perste er een magische ronde uit en met een verschil van 26 duizendste ontnam hij Verstappen's eerste pole.

Op zondag kwam Ricciardo bij de start in Mexico-Stad moeilijk van zijn plek, voordat hij tien ronden voor de finishvlag uitviel met een 'overleden' Renault-motor. "Dat was de tweede zondag op rij dat ik moest uitvallen, wat ellendig", aldus Ricciardo toendertijd op Twitter.

"In Austin ging ik op 'zwart', ik sloeg een gat in de deur en bleef niet hangen na de race", aldus Ricciardo. "Om terug te komen met een pole - zes dagen later - met een had [waarvan ik dacht dat hij gebroken was] gaf me zo'n goed gevoel, nadat Max [Verstappen] het hele weekend had gedomineerd."

"Maar die zondag erna was behoorlijk ellendig. In die twee weken was ik helemaal niet blij met mijn baantje", besluit de honeybadger.

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.