VT31 okt - 10:00
QUALI31 okt - 14:00
RACE 1 nov - 13:10

AlphaTauri-coureur Daniil Kvyat droomt stiekem van thuispodium

AlphaTauri-coureur Daniil Kvyat droomt stiekem van thuispodium
© Getty Images/Red Bull Contentpool | Daniil Kvyat praat met AlphaTauri-teambaas Franz Tost vlak voor de start van de Grand Prix van Toscane 2020

De Grand Prix van Rusland markeert de thuisrace van Daniil Kvyat. De Russiche Formule 1-coureur kijkt reikhalzend uit naar de race op Sochi Autodrom. Na de chaotische race op Mugello droomt de AlphaTauri-coureur stiekem toch op een thuispodium, maar hij weet dat dat lastig wordt.

"Het was geweldig om na Mugello een korte pauze te hebben. Deze race was niet gemakkelijk voor ons, maar ik heb problemen door incidenten en rode vlaggen weten te vermijden. Ik bleef gefocust en probeerde geen fouten te maken - in een chaotische race is er altijd een kans op een goed resultaat. Ik denk dat we in die situatie geweldig hebben gewerkt en zo veel mogelijk punten hebben behaald", laat Daniil Kvyat optekenen in de vooruitblik van AlphaTauri.

"We hebben het gevoel dat de auto de afgelopen races competitiever is geworden. We boeken vooruitgang. Het gevecht in het middenveld is erg competitief, en onder normale omstandigheden lopen we behoorlijk wat achter op McLaren, Racing Point en Renault. We hebben het over een achterstand die we in de nabije toekomst hopen terug te winnen. Ik denk dat we op de goede weg zijn."

"Een thuispodium, waar veel fans uit jouw land op de tribunes staan, is altijd geweldig! In Sochi heb ik een speciaal gevoel. In Mugello zagen we een klein aantal toeschouwers op de tribunes, maar in Sochi zouden er veel meer moeten zijn. Het is belangrijk dat iedereen tegelijkertijd veilig is - ik weet dat hiervoor alle nodige maatregelen zijn genomen. Ik weet zeker dat het publiek de race geweldig zal vinden."

"De tribune bij de derde bocht draagt ​​nog steeds mijn naam, ik hoop dat daar veel fans zullen zitten. Deze bocht is erg lang - het ziet er indrukwekkend uit, maar niet zo moeilijk als het lijkt. In de kwalificatie rijd je er met het gaspedaal volledig ingedrukt, als de baan droog is, maar je moet toch constant bijsturen."

"Bij het afstellen van de auto is het belangrijk om een ​​compromis te vinden tussen snelheid en downforce in de langzame bochten in de derde sector. Banden slijten daar nauwelijks, het lijkt misschien alsof we de race veilig kunnen doorkomen met één pitstop, maar dit keer krijgen we de zachtste compounds waar je voorzichtig mee moet zijn. Vrijdag moeten we het uitzoeken."

Daniil Kvyat staat na negen races met tien punten op de veertiende plaats in het kampioenschap. Zijn teamgenoot, die de Grand Prix van Italië won, Pierre Gasly staat met 43 punten op de tiende plaats.

Vacature - MotorsportZ is op zoek naar F1-schrijftijgers (m/v) die autosport in hun aderen hebben vloeien en alles willen weten. Wat we onder andere nodig hebben zijn mensen van tenminste 16 jaar oud die in goed Nederlands een mooi en boeiend stukje kunnen schrijven. Geïnteresseerd of ken jij zo iemand? Check hier de vacature.

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om mee te praten heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Peiling
Lewis Hamilton heeft voor 2021 nog geen nieuw contract. Wat gaat hij doen?
Volgende F1 Grand Prix
Portugal
vrijdag 23 oktober 2020
11:00 - 12:30Eerste vrije training
15:00 - 16:30Tweede vrije training
zaterdag 24 oktober 2020
12:00 - 13:00Derde vrije training
15:00 - 16:00Kwalificatie
zondag 25 oktober 2020
15:10 - 17:10Race
Meer GP Portugal
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.