Daniil Kvyat neemt bij Alpine F1 de rol van reservecoureur op zich

Een bekend gezicht bij de lancering van de nieuwe Alpine F1-bolide. Tijdens de teampresentatie van de Alpine Racing is duidelijk geworden dat Daniil Kvyat de rol van reservecoureur op zich neemt bij de Franse formatie.

Daniil Kvyat neemt bij Alpine F1 de rol van reservecoureur op zich
© Alpine Racing | Daniil Kvyat in 2021 reservecoureur bij Alpine F1.

Kvyat speelde zes seizoenen in de Formule 1 als onderdeel van de Red Bull-teams en in 2018 werkte hij bij de Ferrari-simulator. Daniil Kvyat zal bij Alpine F1 alleen ingezet worden als een van de twee vaste coureurs verhinderd zijn om deel te nemen aan een of meer sessies van een GP-weekend.

"Ik ben erg opgetogen om deel uit te mogen maken van de Alpine F1-familie", zegt de Rus. "Het team heeft in het verleden geweldige successen geboekt en is technologisch zeer geavanceerd. Het niveau van ontwikkeling is hoog en ik kijk er naar uit om op een positieve manier mijn contributie te doen. Ik zal mijn ervaring in F1 gebruiken om het team verder te helpen met de A521 en de toekomstige auto's. Als reservecoureur moet je scherp blijven en ik kijk er naar uit in het team te worden opgenomen."

Daniil Kvyat houdt een voet tussen de deur van de Formule 1. Vanaf 2022 zullen er misschien weer stoeltjes vrijkomen bij enkele teams, en je weet maar nooit waar je voor uitgenodigd wordt.

Naast Daniil Kvyat beschikt Alpine F1 ook over de diensten van Guanyu Zhou als ontwikkelingscoureur. Het Chinese talent doet ook in 2021 weer mee aan het Formule 2-kampioenschap. Zhou wordt gezien als een natuurtalent en zet steeds serieuzere stappen richting de Formule 1.

Gerelateerde onderwerpen Formule 1Alpine F1 TeamDaniil KvyatF1 nieuws 2021Formule 1 2021Guanyu Zhou
Net binnen
Lees meer racenieuws
F1 Grand Prix 2021
Up Next
Emilia-Romagna
vrijdag 16 april
Eerste vrije training
11:00 - 12:00
Tweede vrije training
14:30 - 15:30
zaterdag 17 april
Derde vrije training
11:00 - 12:00
Kwalificatie
14:00 - 15:00
zondag 18 april
Race
15:00 - 17:00
Meer Emilia-Romagna GP Volledige F1-kalender
Meer Formule 1 nieuws
MotorsportZ
MotorsportZ is een onafhankelijk platform waar sinds 2016 racenieuws wordt gepubliceerd. We schrijven over Formule 1, IndyCar en andere raceklassen.
Formule 1
MotorsportZ publiceert dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
IndyCar Series
Op MotorsportZ wordt ook geschreven over Rinus VeeKay die in 2021 opnieuw in de IndyCar Series uitkomt voor het team van Ed Carpenter Racing.
Andere raceklassen

Naast F1 en Indy wordt er op MotorsportZ ook aandacht geschonken aan andere raceklassen. Formule 2, Formule 3, W-series, DTM, WEC en dergelijken.