Daniil Kvyat erg blij met zijn tweede kans in Formule 1

Daniil Kvyat erg blij met zijn tweede kans in Formule 1
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Toro Rosso, Red Bull Racing, Toro Rosso, Ferrari en opnieuw Toro Rosso, zo ziet tot op heden de Formule 1- carrière van Daniil Kvyat eruit. In 2019 maakte Kvyat, samen met eerst Alex Albon en later Pierre Gasly, het beste seizoen van Toro Rosso mee, het team wat vanaf 2020 als Alpha Tauri door het leven zal gaan.

Daniil Kvyat is bezig aan een nogal ongebruikelijk Formule 1- carrière. Zo begon hij in 2014 bij Toro Rosso om vervolgens - door het vertrek van Sebastian Vettel naar Ferrari - in 2015 voor Red Bull Racing uit te komen. Zijn seizoenen bij Red Bull Racing verliepen wisselend. Daniil Kvyat maakte in 2016 bij Red Bull Racing plaats voor Max Verstappen. De Rus werd teruggeplaatst naar Toro Rosso en moest het na tegenvallende prestaties in 2016 en 2017 de deur gewezen door Red Bull. Nu, nadat de coureur uit het Russische Oefa in 2018 een jaar deel uitmaakte van het Ferrari-team, keerde hij in 2019 terug bij de Italiaanse formatie uit Faenza.

Na een jaar in de Ferrari-simulator te hebben gewerkt, slaagde de Rus erin om in 2019 terug te keren naar Toro Rosso en het podium in Duitsland te pakken en 37 punten in het kampioenschap te scoren. "Ik ben erg blij met wat ik vorig jaar heb gedaan", zei de Rus tegen Motorsport.com."Het was zeker een goed seizoen voor Toro Rosso, misschien wel het beste ooit."

Kvyat is ook voor 2020 bevestigd om uit te komen voor Alpha Tauri (eerder Toro Rosso) en samen met Pierre Gasly - die ook werd terug verwezen naar het zusterteam van Red Bull - probeert hij het nog beter te doen als in 2019. Kvyat schaamt zich er overigens niet voor te zijn gedegradeerd. "Ik geloof dat alle coureur die voor dit team zijn uitgekomen veel talent hebben", vervolgt hij. "Sommigen hadden pech met de timing, zoals ik bij Red Bull. Het was voor mij niet de beste tijd om daar te zijn. Je moet geduld hebben, blijven werken en hopen op het juiste moment op de juiste plek te zijn. In elk geval heeft Gasly een levend bewijs van hoe we opnieuw kunnen verschijnen, zelfs na een dergelijke degradatie."

Nieuwe F1-bolides 2020: Klik hier om de agenda te bekijken met onthullingen van de nieuwe F1-bolides.

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.