Daniel Ricciardo zegt dat hij het racen nog niet verleerd is

Na zeven jaar deel uit te hebben gemaakt van de Red Bull-familie besloot Daniel Ricciardo vorig jaar om vanaf 2019 voor het Formule 1-team van Renault uit te komen. Na drie races voor de Franse formatie te hebben gereden is de snelheid er nog niet helemaal uitgekomen.

Daniel Ricciardo zegt dat hij het racen nog niet verleerd is
©Renault F1

Daniel Ricciardo heeft laten weten dat hij geduldig is om op snelheid te komen in 2019, ook al denken sommigen dat hij zijn mojo kwijt is geraakt. Velen konden niet geloven dat de goedlachse Australiër vorig jaar besloot om van Red Bull naar Renault te gaan. Voorlopig heeft Ricciardo nog niet de overhand op zijn ervaren teamgenoot Nico Hülkenberg, beiden staan met zes punten op een gedeelde achtste plaats in het kampioenschap.

"Ik begrijp de kritieken", aldus Ricciardo. "Maar als je kijkt naar andere sporten zoals voetbal en iemand heeft drie geweldige wedstrijden en de volgende twee lijken nergens op denkt iedereen 'Wat is er aan de hand?'."

"Wanneer je op het hoogste niveau van iedere sport opereert, verwacht iedereen dat je altijd in vorm bent", voegt Ricciardo toe. "Ik zit er niet mee, ik kan het ook nog wel begrijpen. Maar belangrijker is dat ik weet wat ik moet doen. Sommigen hebben niet zoveel geduld, maar ik weet dat ik de juiste richting op ga. Soms moet je gewoon geduld hebben."

Ricciardo stelt al zijn fans gerust. "In het algemeen gaat alles prima. Ik ben niets veranderd en ik ben het race nog niet verleerd en ja, het is al weer een tijdje geleden dat ik op het podium stond, maar ik weet hoe ik er moet komen", aldus Ricciardo.

Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:

Copyright© 2016-2019 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.