Daniel Ricciardo verrast door eigen Red Bull-pitcrew

Daniel Ricciardo verrast door eigen Red Bull-pitcrew
©Getty Images / Red Bull Racing
14 apr 2018 - 12:17
de redactie
DELEN

Daniel Ricciardo is behoorlijk onder de indruk, net als zoals vele anderen, van de teamleden van Red Bull Racing die zijn verschijnen in de Chinese kwalificatie mogelijk hebben gemaakt. "Ik had het niet verwacht, maar ik was er klaar voor", aldus de Australiër na afloop en het behalen van P6 in de kwalificatie op Shanghai International Circuit.

"Ik ben erg blij dat ik aan de kwalificatie kon beginnen", aldus Ricciardo. "Ik wil mijn dank uitspreken aan de monteurs die zo'n waanzinnige job hebben geleverd. Ik denk dat ze hun eigen record hebben verbroken met het wisselen van een motor, ze hebben het weer geflikt."

"Het liep tegen 14:00 uur (lokale tijd Shanghai) en de jongens zeiden dat ik me klaar moet maken, we hadden niet echt verwacht dat het ging gebeuren. Ik had niet verwacht dat ik vandaag nog in actie kon komen, maar ik was er klaar voor en had er veel zin in", aldus de Australiër.

"Ook al was het niet hun fout, de monteurs hadden wel alle druk op zich om de motor in zeer korte tijd te wisselen, ze hebben het echt geweldig goed gedaan. Uiteindelijk staan we met de auto op een prima plek, en ook al is dat niet echt ideaal, maar alles bij elkaar genomen was dit geen verkeerde middag en ik wil dan ook het hele team bedanken voor het feit dat ze mij in de kwalificatie hebben weten te krijgen."

De bandenkeuze in China

"Ik denk dat iedereen, behalve Max [Verstappen] en ik, op de ultrasoft-banden aan de race begint. Wij staan, zo heb ik begrepen, op de soft-banden beginnen, dus de strategie gaat hier absoluut een grote rol spelen. Hopelijk komen we in de gelegenheid om op het podium te eindigen", aldus Daniel Ricciardo.

DELEN
Meer nieuws
GP van Azerbeidzjan over
dgn uur min sec
F1 GP Azerbeidzjan
vrijdag 26 april 2019
1e Vrije Training11:00 - 12:30
2e Vrije Training15:00 - 16:30
zaterdag 27 april 2019
3e Vrije Training12:00 - 13:00
Kwalificatie 15:00 - 16:00
zondag 28 april 2019