'We zijn aan elkaar gewaagd'

Daniel Ricciardo: "Samen met Lando het team voort stuwen"

Daniel Ricciardo begint in 2021 bij McLaren aan zijn elfde Formule 1-seizoen. Na HRT, Toro Rosso, Red Bull Racing en Renault, begint hij met het aanstaande F1-seizoen McLaren aan een nieuw hoofdstuk in zijn carrière. De altijd goedlachse Australiër lijkt naadloos te passen in het herrijzende team uit Woking.

Daniel Ricciardo: "Samen met Lando het team voort stuwen"
© McLaren MCL35M | Daniel Ricciardo in zijn nieuwe outfit (2021)

Daniel Ricciardo en Lando Norris verschillen qua leeftijd ongeveer tien jaar met elkaar. Ondanks dat denkt Ricciardo dat hij nog wel het een en ander van Norris kan leren, vooral op het gebied van hoe hij het beste kan worden opgenomen in de McLaren-familie. De Honey badger, zoals Ricciardo ook bekend is, antwoordde op de vraag of hij nog wat van zijn jongere teamgenoot kan leren.

"Best wel grappig, ik ben zeker de meer ervaren coureur, gezien dit mijn elfde seizoen wordt. Maar wat McLaren betreft is Lando de meer ervaren coureur. Er zullen best wel wat dingen zijn die ik van hem kan leren, en in het bijzonder op het gebied van de integratie in McLaren", aldus Ricciardo. "En iedere keer dat je een nieuwe teamgenoot krijgt leer je altijd weer wat bij. Zoals daar bijvoorbeeld werkwijze en rijderstechniek. [...] Ik ben altijd behoorlijk zeker van mezelf, maar ik ben ook open-minded. Ik sta open voor nieuwe dingen. En als ik dingen van Lando kan overnemen en gebruiken om mezelf te verbeteren zal ik dat zeker doen."

Het nieuwe rijdersduo van McLaren stond individueel al te boek als lolbroek. En ondanks dat er op de baan en in de pitbox prestaties geleverd moeten worden, zal dat wat Ricciardo betreft niet botsen met het feit dat hij en Norris af en toe voor de nodige ontspanning in de paddock zullen zorgen. "Lando en ik zijn ongeveer uit hetzelfde hout gesneden, maar we verschillen nogal in leeftijd. Ik denk dat ik tien jaar ouder ben dan Lando en ik denk dat we een goede combinatie zijn. En, ja natuurlijk zullen we naast de baan samen een hoop lol hebben, maar ik denk ook dat we op de baan erg aan elkaar gewaagd zullen zijn, maar nog belangrijker is dat we samen het team voort stuwen", aldus Ricciardo.

Check hier de foto's van de nieuwe McLaren F1-bolide, de MCL35M

Gerelateerde onderwerpen Formule 1Daniel RicciardoF1 nieuws 2021Formule 1 2021McLaren F1
Net binnen
Lees meer racenieuws
F1 Grand Prix 2021
Up Next
Emilia-Romagna
vrijdag 16 april
Eerste vrije training
11:00 - 12:00
Tweede vrije training
14:30 - 15:30
zaterdag 17 april
Derde vrije training
11:00 - 12:00
Kwalificatie
14:00 - 15:00
zondag 18 april
Race
15:00 - 17:00
Meer Emilia-Romagna GP Volledige F1-kalender
Meer Formule 1 nieuws
MotorsportZ
MotorsportZ is een onafhankelijk platform waar sinds 2016 racenieuws wordt gepubliceerd. We schrijven over Formule 1, IndyCar en andere raceklassen.
Formule 1
MotorsportZ publiceert dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
IndyCar Series
Op MotorsportZ wordt ook geschreven over Rinus VeeKay die in 2021 opnieuw in de IndyCar Series uitkomt voor het team van Ed Carpenter Racing.
Andere raceklassen

Naast F1 en Indy wordt er op MotorsportZ ook aandacht geschonken aan andere raceklassen. Formule 2, Formule 3, W-series, DTM, WEC en dergelijken.