Daniel Ricciardo maakt geen gelukkig weekend mee in België

Geen gelukkig weekend voor Daniel Ricciardo. De Australiër kende zondag in België pech bij de start toen zijn achtervleugel werd geraakt door de rondvliegende Fernando Alonso.

Daniel Ricciardo maakt geen gelukkig weekend mee in België
©Getty Images / Red Bull Racing

Vervolgens raakte de Red Bull rijder Kimi Raïkkönen, waardoor hij de Fin uitschakelde. Uiteindelijk moest Ricciardo ook vroegtijdig de strijd staken.

"Ik voelde opeens dat de auto ging glijden en het volgende moment raakte ik Kimi aan de achterkant. Het gebeurde allemaal vrij snel. Ik herinner me dat ik een klap kreeg van achteren, waardoor ik keek. Op dat moment raakte ik Kimi echter, dus daarvoor moet ik mij verontschuldigen", zo vertelde Ricciardo aan het officiële Formule 1 station.

"De achtervleugel lag zo wat aan gruzelementen. De monteurs probeerden het nog te repareren, maar we konden niet voorkomen dat we een ronde achter kwamen te liggen."

"We hoopten nog op een safety car, maar die hoop was duidelijk tevergeefs. Daarom besloten we maar op te geven en de spullen in te pakken. Nu moeten we met opgeheven hoofd doorgaan richting Monza."

Formule 1 podcast GP Hongarije - Max start vanaf pole, een mooi gevecht met Lewis

Iedereen moet op het puntje van zijn stoel hebben gezeten tijdens de GP van Hongarije. Wat een race!
Klik, beluister en GENIET