VT110 jul - 11:00
VT210 jul - 15:00
VT311 jul - 12:00
QUALI11 jul - 15:00
RACE12 jul - 15:10

Daniel Ricciardo: "Ik ben zeker geen geduldig persoon"

Daniel Ricciardo: "Ik ben zeker geen geduldig persoon"
© Renault F1

Daniel Ricciardo zegt dat hij weer "verlangt" naar een Formule 1-zege. Zijn laatste overwinning dateert alweer van ruim twee jaar geleden en de Australiër wil weer op het podium staan.

Ricciardo won de Grand Prix van Monaco in 2018, toen hij nog voor Red Bull Racing racete. Maar enkele maanden later verkoos de altijd goedlachse Australiër ervoor om vanaf 2019 de Red Bull-familie te verruilen voor een goed betaalde job bij Renault F1. Sinds dien stond hij niet meer op het podium.

Twee weken geleden maakte McLaren bekend dat Daniel Ricciardo vanaf 2020 voor de Britse formatie uit Woking gaat uitkomen. Zijn beslissing werd bij Renault erg betreurd en vooral teambaas Cyril Abiteboul voelde zich ietwat besodemieterd. De Frans teamleider van sprak in de persverklaring van Renault van het ontbreken van loyaliteit.

Daarnaast vond Abiteboul iets meer geduld had kunnen hebben, in plaats van hals over kop een beslissing te nemen, zonder dat er ook nog maar een meter is gereden in 2020.

Ricciardo heeft in gesprek met Autocar toe dat hij niet iemand is die veel geduld kan opbrengen. "Ik ben zeker niet iemand die veel geduld heeft", steekt de honeybadger van wal. "Ik geloof in mezelf en dat ik kan races kan winnen en dat wil ik mezelf niet te lang ontzeggen."

Ricciardo vervolgt: "Het is nu twee jaar geleden dat ik in Monaco het zoet van een zege heb geproefd en ik verlang er weer naar. Maar ik realiseer me ook dat er twintig coureurs zijn en niet alle twintig zijn in de positie om te winnen. Het vereist een bepaalde mate van geduld en dat is gewoon hoe het werkt."

Ricciardo wil in zijn laatste seizoen voor Renault zo goed mogelijk presteren, ook al weet hij dat de kans op een podium klein is.

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Volgende F1 Grand Prix
Oostenrijk (2)
vrijdag 10 juli 2020
11:00 - 12:30Eerste vrije training
15:00 - 16:30Tweede vrije training
zaterdag 11 juli 2020
12:00 - 13:00Derde vrije training
15:00 - 16:00Kwalificatie
zondag 12 juli 2020
15:10 - 17:10Race
Meer GP Oostenrijk (2)
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.