Eerste F1-stoeltje werd al geschuimd

COVID19-maatregelen houden Mick Schumacher weg bij Haas F1

Eind maart gaat Mick Schumacher zijn officiële debuut maken in de Formule 1. De jonge Duitser zal uitkomen voor het Amerikaanse Haas welke een fabriek heeft in Engeland (Banbury). Vanwege de reisbeperkingen van en naar de Britse eilanden, heeft 'Schumi' nog niet de fabriek kunnen bezoeken.

COVID19-maatregelen houden Mick Schumacher weg bij Haas F1
© Haas F1 | Mick Schumacher laat stoeltje schuimen bij Haas F1

"Vanwege de problemen door corona kan ik weinig doen, behalve fysiek trainen", vertelt de 21-jarige zoon van Michael Schumacher tegenover Sky Sport Deutschland. "De voorbereidingen gaan goed en ik heb het idee dat ik er klaar voor ben. Ik ben nog niet naar Engeland geweest om het team op te zoeken vanwege corona."

Haas kent momenteel meerdere problemen. Zo werd laatst bekend dat de Ferrari-motor pas in Bahrein kan worden opgestart. Het Ferrari-personeel uit Italië moet namelijk eerst 14 dagen in quarantaine voordat zij aan de slag kunnen. Over een maand beginnen de wintertests in Sakhir en pas dan komt de Haas tot leven, terwijl McLaren, Alpine en Ferrari de motor al een keer hebben opgestart.

Haas verwacht sowieso aan de vooravond te staan van een lastig seizoen. 2020 verliep dramatisch en gezien de beperkte mogelijkheden om de auto aan te passen voor dit seizoen, ziet het er naar uit dat de kleine renstal uit Amerika weinig hoopvol hoeft te zijn. Teambaas Steiner liet al weten meer te kijken naar 2022 dan naar 2021.

Twee maanden geleden heeft de 21-jarige Duitser, nog voordat de strenge COVID19-maatregelen van kracht werden, een stoeltje laten schuimen. Dus dat is intussen achter de rug.

Gerelateerde onderwerpen Formule 1CoronavirusCOVID19F1 nieuws 2021Formule 1 2021Haas F1Mick Schumacher
Net binnen
Lees meer racenieuws
F1 Grand Prix 2021
Up Next
Emilia-Romagna
vrijdag 16 april
Eerste vrije training
11:00 - 12:00
Tweede vrije training
14:30 - 15:30
zaterdag 17 april
Derde vrije training
11:00 - 12:00
Kwalificatie
14:00 - 15:00
zondag 18 april
Race
15:00 - 17:00
Meer Emilia-Romagna GP Volledige F1-kalender
Meer Formule 1 nieuws
MotorsportZ
MotorsportZ is een onafhankelijk platform waar sinds 2016 racenieuws wordt gepubliceerd. We schrijven over Formule 1, IndyCar en andere raceklassen.
Formule 1
MotorsportZ publiceert dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
IndyCar Series
Op MotorsportZ wordt ook geschreven over Rinus VeeKay die in 2021 opnieuw in de IndyCar Series uitkomt voor het team van Ed Carpenter Racing.
Andere raceklassen

Naast F1 en Indy wordt er op MotorsportZ ook aandacht geschonken aan andere raceklassen. Formule 2, Formule 3, W-series, DTM, WEC en dergelijken.