Coulthard verwacht dat Hamilton bij Mercedes blijft: "Hij heeft geld genoeg"

David Coulthard verwacht niet dat Lewis Hamilton bij Mercedes vertrekt om zijn intrek bij Ferrari te nemen. "Waarom zou hij dat doen? Voor het geld? Hij heeft al genoeg geld", aldus Coulthard.

Coulthard verwacht dat Hamilton bij Mercedes blijft: "Hij heeft geld genoeg"
© LAT Images/Mercedes F1

Sinds dat Lewis Hamilton eind vorig jaar enkele malen heeft gesproken met Ferrari-topman John Elkann, wordt er flink gespeculeerd. Gaat Lewis Hamilton van Mercedes naar Ferrari? Dat is de vraag die velen bezighoudt. Voormalig Formule 1-coureur David Coulthard denkt niet dat Hamilton weg gaat bij Mercedes en de Brit heeft daarvoor zijn eigen visie. "Ik heb nooit de indruk gehad dat Lewis [Hamilton] ooit de intentie heeft gehad om bij Mercedes weg te gaan", laat Coulthard vorige week, tijdens de Autosport International Show, door persbureau Reuters optekenen. "Natuurlijk heeft hij gesproken met Ferrari...maar hij heeft altijd voor Mercedes gereden. Waarom zou hij dat opgeven? "

"Sommige mensen willen een Europese draai aan hun leven geven, maar ik denk dat Lewis best gelukkig is op Engelstalig grondgebied. Groot-Brittannië en Amerika. Amerika voor zijn vrije tijd, Groot-Brittannië voor zijn races", voegt Coulthard toe, die tegenwoordig commentator is voor de Britse televisiezender Channel Four.

"Ik denk niet dat hij iemand is voor dat knuffelige en emotionele gebeuren bij Ferrari. En ik geloof ook niet dat ooit zijn jeugddroom is geweest ooit om voor Ferrari te rijden. Dus waarom zou je het doen? Geld? Hij heeft daar genoeg van. Dus waarom zou hij dat doen? Voor het geld? Hij heeft al genoeg geld. Ik heb sterk het idee dat hij nog een paar jaar blijft [bij Mercedes] en dat we ons kunnen opmaken voor een absoluut gouden tijdperk van de Formule 1", aldus Coulthard.

Formule 1 kalender 2020: Download nu alvast de F1-kalender van 2020 in je mobiel, tablet en/of online-agenda. Helemaal GRATIS!

Formule 1 podcast

GP Abu Dhabi 2019 - Nabeschouwing: Hamilton en Verstappen sluiten jaar in stijl af.
Klik en beluister

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:

Copyright© 2016-2020 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.