Christian Horner over Max: "Hij is zo'n opwindend talent"
©Getty Images / Red Bull Racing

Christian Horner over Max: "Hij is zo'n opwindend talent"

14 jun 2018 - 17:04
Ries Boogert

Christian Horner denkt dat het vlekkeloze optreden van Max Verstappen tijdens de F1 Grand Prix van Canada wel eens de keerpunt kunnen zijn voor de Nederlander. Max Verstappen eindigde, na een knappe derde startplek, als derde op Circuit Gilles Villeneuve.

Max Verstappen is betrokken geweest bij meerdere incidenten en dat heeft hem veel kritiek opgeleverd in de media. De kritiek kwam uit verschillende hoeken, zoals de verschillende media, de fans en ook uit zijn directe omgeving, zoals de Red Bull-teamleiding.

Christian Horner, die als Red Bull-teambaas optreedt, was allerminst gecharmeerd van de crash van de Nederlander tijdens de derde en laatste training in Monaco. Door die crash kon Verstappen niet deelnemen aan de kwalificatie, terwijl zijn teamgenoot pole-position wist te behalen.

Maar sinds de Grand Prix van Canada gelooft Horner dat 'het geluk' voor Max Verstappen zal omkeren, vooral omdat de Nederlander op de meest indrukwekkende manier reageerde op de felle kritiek door in alle vrije trainingen de snelste man op de baan in Montreal te zijn en dat hij de race als derde coureur het podium mocht beklimmen.

"Hij heeft geweldig werk geleverd", zegt Horner. "Hij is zo'n opwindend talent, in elke sport zie je atleten die wel eens minder presteren, dus... Ik hoop echt dat het geluk hem vanaf nu zal toelachen, maar het optreden van Max in Canada was echt fantastisch."

Over de rijstijl van Max Verstappen, die velen als te agressief bestempelen, laat Christian Horner weten dat het "bij zijn persoonlijkheid hoort."

"Juist zijn agressiviteit maakt zijn rijstijl zo opwindend. Hij had in Canada een perfect weekend en ik weet zeker dat het hem meer zelfvertrouwen zal geven voor de volgende races", aldus Horner.

DELEN
Meer nieuws
ZIGGO SPORT F1
Word Ziggo-abonnee en volg alle F1-sessies, dus ook alle vrije trainingen, zonder etxra kosten. Surf direct naar Meer Met Ziggo, word abonnee en scoor meteen een waardebon van BOL.com.
MEEST GELEZEN
18 mrt. 05:02 - F1
Horner weet nog niet wat hij van Bahrein moet verwachten
17 mrt. 19:13 - F1
Het steigerende paard zakt door zijn hoeven in Melbourne
17 mrt. 20:17 - F1
Geen best weekend voor Williams F1, maar ook positieven
19 mrt. 05:03 - F1
Opinie: Slaat Red Bull Racing met Honda een nieuwe bladzijde om?
18 mrt. 04:47 - F1
Carlos Sainz jr: "Ik raakte in 2017 mijn Red Bull-ticket kwijt"
ZIGGO SPORT F1
Word Ziggo-abonnee en volg alle F1-sessies, dus ook alle vrije trainingen, zonder etxra kosten. Surf direct naar Meer Met Ziggo, word abonnee en scoor meteen een waardebon van BOL.com.
MEER Formule 1
Vandaag 20:20
Volgens Max Verstappen is inhalen nog steeds moeilijk
Vandaag 20:18
F1-circuit Silverstone krijgt wederom nieuwe asfaltlaag
19 mrt. 05:03
Opinie: Slaat Red Bull Racing met Honda een nieuwe bladzijde om?
19 mrt. 04:00
'Ontwerp voorvleugel SF90 oorzaak voor grip tekort op vooras'
18 mrt. 16:18
Sebastian Vettel moet het ontgelden in de Italiaanse media