Charlie Whiting overleden - Ross Brawn: 'Ik ben er echt kapot van'

Charlie Whiting overleden - Ross Brawn: 'Ik ben er echt kapot van'
©FIA / Youtube
14 mrt 2019 - 04:28
Ries Boogert
DELEN

Ross Brawn, sportief directeur van de Formule 1, laat weten kapot te zijn over nieuws dat zijn vriend en collega zo plotseling is overleden. Het duo kent elkaar al vele jaren en hebben in het verleden veel samengewerkt in de autosport.

Charlie Whiting (66) overleed donderdag in Melbourne ten gevolge van een longembolie. Sportief directeur van de Formule 1 Ross Brawn laat weten kapot te zijn nadat hij over het plotseling overlijden van zijn vriend en collega te horen kreeg.

Ik ben er echt kapot van

"Ik ken Charlie al zolang ik in de racerij werkzaam ben. We hebben als monteurs samengewerkt en werden vrienden. We hebben op circuits over de hele wereld heel veel tijd samen doorgebracht", aldus Brawn in zijn eerste reactie over het vreselijke nieuws.

"Ik ben hier echt kapot van. Dit is niet alleen voor mij persoonlijk een groot verlies, maar ook voor de Formule 1, de FIA en de racesport wereldwijd. Mijn gedachten gaan uit naar zijn familie en vrienden."

Het overlijden van racedirecteur Charlie Whiting legt een donkere sluiter over het eerste raceweekend van het nieuwe GP-seizoen in Australië. Wie Whiting komend weekend gaat vervangen is nog niet bekend.

DELEN
Meer nieuws
MEEST GELEZEN
GP van Spanje over
dgn uur min sec
F1 GP Spanje
vrijdag 10 mei 2019
1e Vrije Training11:00 - 12:30
2e Vrije Training15:00 - 16:30
zaterdag 11 mei 2019
3e Vrije Training12:00 - 13:00
Kwalificatie 15:00 - 16:00